10 Porad dotyczących korzystania z sieci przy użyciu wizytówek

2 października 2020

Wręczenie wizytówki to kluczowy element marketingu samego siebie i Twojej firmy lub organizacji. Prawidłowo wykonana wizytówka mówi dużo o tym, jak chciałbyś być postrzegany i jak poważnie podchodzisz do marketingu. Wizytówka jest tak samo ważna dla osób, które nie mają pracy, nie zawsze masz przy sobie CV, więc jeśli w każdej chwili pojawi się okazja, że znalazłeś się przed potencjalnym pracodawcą - jest to doskonały moment, aby zaproponować mu wizytówkę, która pokaże, że jesteś przygotowany i profesjonalnie podejdziesz do osobistego kontaktu.

Oto kilka sprawdzonych powodów, dla których wizytówka może dać Ci pracę lub pomóc w stworzeniu tej ważnej okazji biznesowej.

1: Nigdy nie opuszczaj domu bez nich.

Ilekroć opuszczasz swój dom w tych dniach, mamy listę rzeczy, które nosimy: klucze do domu, klucze do samochodu, portfel/kasiornik, płaszcz - teraz dodane do mojej listy są Wizytówki. Twój dojazd do pracy może otworzyć całą stertę możliwości nawiązania kontaktów za pośrednictwem lokalnego sklepu, stacji benzynowej, pociągu - więc ważne jest, aby mieć w zwyczaju zawsze nosić wizytówki w torebce lub portfelu.

2: Wysyłaj przy płaceniu rachunków.

Płacenie rachunków pocztą jest zawsze naprawdę prostym sposobem na reklamę. Za każdym razem, gdy wystawiasz czek na poczcie, po prostu dodaj wizytówkę do koperty. Jeśli wysyłasz regularne płatności w to samo miejsce, nie ma potrzeby robić tego bez przerwy, ale na pierwszej poczcie to zrobić, to kosztuje ułamek grosza, aby wysłać każdy z nich - ale to szansa, że odbiorca będzie wisiał na nim i skontaktować się z Tobą w przyszłości.

3. Dobre maniery przy wręczaniu wizytówki

Zawsze pytaj o jeden w zamian. Oznacza to, że mówisz poważnie o utrzymywaniu kontaktu z ludźmi, których spotykasz. Nie wkładaj go po prostu do kieszeni, tylko przeczytaj! To zajmie tylko kilka sekund, a może znajdziesz coś, co pobudzi nas do rozmowy, a następnie umieść to w portfelu lub torebce, a nie w kieszeni, aby nie wiedzieli, że masz szczery interes w osobie, która jest karta to. Cytat, którego nie pamiętam, gdzie go przeczytałem, brzmi: "Jeśli sprawisz, że ludzie poczują się ważni, to sprawisz, że będziesz dla nich ważny.

4. Nie krępuj się.

Dawaj swoje karty wszystkim, nie wiedząc, że dajesz je wszystkim. Chcesz być jak najbardziej widoczny, ale jednocześnie chcesz, aby odbiorca poczuł, że jesteś trochę bardziej konkretny co do tego, komu dajesz swoje karty. Dawaj je przyjaciołom, rodzinie, a nawet parze na raz, aby mogli polecić Twoje usługi. Kiedyś zapytałem faceta, którego spotkałem na wystawie, czy mógłbym mieć drugą kartę, abym mógł przekazać ją koledze, który może być na rynku za ich usługi, tylko po to, aby spotkać się z "przykro mi, że zostało mi tylko kilka i potrzebuję ich". To była nie tylko zmarnowana okazja, by nawiązać z nim współpracę, ale również sprawiła na mnie wrażenie, że nie byli przygotowani na te targi.

5. Nie obawiaj się prosić o skierowanie.

Kiedy dajesz komuś wizytówkę, zapytaj, czy sądzisz, że zna kogoś, kto może być zainteresowany twoimi usługami. Zapytaj o to w formie przysługi, ludzie lubią myśleć, że ci pomagają i robią ci przysługę - jest to mniej nachalne. Zacznij więc rozmowę od powiedzenia: "czy mógłbyś zrobić mi przysługę i przekazać tę wizytówkę komuś, kto według ciebie będzie potrzebował moich usług", to nie jest bezpośrednie ani nagłe pytanie, stawia cię w lepszej sytuacji, prosząc o pomoc, a odbiorca będzie czuł się bardziej zobowiązany do przekazania wizytówki. Plus - daj im 2 karty, to nie będzie bolało.

6. Wykorzystaj każdą szansę, jaką dostaniesz do sieci

Nawet na przyjęciu urodzinowym dla dzieci. Nie bądź zbyt natarczywy z ludźmi, wciskając im wizytówki do gardła, gdy tylko podasz im ręce, ale jeśli udało ci się nawiązać rozmowę, to jeszcze lepiej, jeśli chodzi o pracę, a jeśli po zakończeniu rozmowy poczujesz się komfortowo, po prostu grzecznie zapytaj: "czy chcesz, żebym dał ci jedną z moich wizytówek", grzecznie ją przyjmą, nawet jeśli nie mają zamiaru jej wykorzystać. Ale po raz kolejny istnieje niewielka szansa, że zostanie ona zatrzymana lub przekazana komuś innemu, ten rodzaj marketingu przypadkowego może i niewielki, ale jej koszt jest bliski zeru.

7. Zaangażuj się bardziej.

Zamiast być tylko uczestnikiem imprezy, bądź jej częścią. Jeśli zgłosisz się na ochotnika do pomocy za darmo na imprezie sieciowej, to może to postawić cię w znacznie lepszej sytuacji i dać ci mnóstwo powodów do rozmowy z ludźmi. Jesteś nie tylko uczestnikiem audytorium, ale również częścią wydarzenia. Poświęcenie czasu na pomoc również nie zaszkodzi, będziesz postrzegany w innym świetle. Pomaganie ludziom to świetny sposób, aby poznać ludzi, umieścić to w sieci biznesowej i można otworzyć wszelkiego rodzaju możliwości, które nie byłyby oferowane do Ciebie, gdybyś był tylko członkiem publiczności.

8. Kontynuuj

Po odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej lub spotkaniu z handlowcem, który zapytał o Twoje usługi, jest to oczywiste miejsce na zostawienie wizytówki - ale nie zapomnij kontynuować spotkania z innym kontaktem. Ile razy powiedziano ci "oddzwonimy do ciebie"? Po spotkaniu, jeśli nie skontaktują się z Tobą w ciągu tygodnia, to musisz być proaktywny i skontaktować się z nimi, nie robienie niczego innego nigdy nie jest dobre, to może sprawić, że pierwotne spotkanie będzie stratą czasu. Późniejszy kontakt to nie tylko dowód na to, że jesteś chętny, ale także na to, że możesz uzyskać informację zwrotną o tym, jak poszło. Jest to istotne dla przyszłych spotkań z innymi potencjalnymi pracodawcami lub klientami. Nawet jeśli tym razem nie dostałeś pracy lub nie wygrałeś zamówienia, to zapytaj dlaczego. To pomoże Ci ocenić swoją prezentację na następny raz. Zamiast po prostu zadzwonić do nich później, po spotkaniu z listem z podziękowaniami jest inne podejście, jest to okazja, aby wrzucić je wizytówkę do koperty, ten list będzie się wyróżniać od innych. Jeśli nigdzie cię to nie zaprowadzi, zadzwoń jeszcze raz, aby uzyskać informację zwrotną.

9. Spersonalizuj swój kontakt z nowymi ludźmi.

Gazety pełne są historii PR z ludźmi, którzy awansują lub są nowo powoływani. Daje to możliwość kontaktu z potencjalnymi klientami. Mój znajomy zaczął wysyłać spersonalizowane, ręcznie pisane listy z gratulacjami dla osoby, o której czytał w lokalnych wiadomościach biznesowych. Do listu dołączał wizytówkę, a w stopce małą wzmiankę o tym, kim jest i co robił. Tego typu osobiste podejście z potencjalnymi kontaktami działa na innym poziomie, nie tylko sprawia, że czują się dobrze w związku z niedawnym awansem, ale też czują się zobowiązani do udzielenia odpowiedzi.

10. Potrzebujesz dobrego sloganu

Użyj sloganu, który odpowiada na pytanie "dlaczego miałbym korzystać z twoich usług". Ten branding jest najważniejszą częścią twojej działalności i powinien być przeniesiony na twoją wizytówkę. Nie rób tego zbyt dramatycznie, nie sprzedajemy hollywoodzkiego hitu. Ale musi on mieć jakieś znaczenie, które jest związane z Tobą i Twoją firmą. Slogan może być wykorzystany, aby wyróżnić Cię na tle konkurencji - jest równie ważny jak projekt Twojego logo. Tak więc spraw, aby było ono przekonywujące, aby zostało zapamiętane.