Jak Google Analytics może wesprzeć Twoją strategię marketingową w 2016 roku?
Ten artykuł został napisany przez Abhyudaya Tripathi.
Google Analytics to narzędzie do analityki internetowej firmy Google, które umożliwia śledzenie i raportowanie wydajności witryny. Oto jak wykorzystać je do wspierania marketingu w 2016 roku.
wiadomość sponsorowana
Od czasu swojej premiery (listopad 2005 r.) stało się najbardziej preferowanym i najczęściej używanym narzędziem analityki internetowej w Internecie. Zintegrowany z AdWords, pozwala użytkownikom kontrolować kampanie marketingowe online poprzez śledzenie jakości strony docelowej i celów konwersji. Cele konwersji obejmują przede wszystkim generowanie leadów i sprzedaż.
Z pomocą Google Analytics możesz ponownie ocenić, zrewidować i przerobić swoją strategię marketingową, aby stworzyć sytuację korzystną dla Twojej firmy.
Oto, w jaki sposób Google Analytics może wesprzeć Twoją strategię marketingową w 2016 roku.
Ustaw cel dla swojej strategii marketingowej
Cóż, aby dobrze zacząć, najpierw musisz ustawić cel dla swojej strategii marketingowej.
Pewnie zastanawiasz się teraz: "Jak to zrobić?".
wiadomość sponsorowana
Nie martw się! Masz Google Analytics, a on pozwala ci na to:
- Utworzyć nowy cel
- Skonfigurować cel
- Poprawiać lub edytować cel
- Rejestrować status
- Udostępnianie i importowanie celu
Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.
Wyświetlanie krytycznych danych analitycznych
Przeglądanie danych jest zawsze cenne, ponieważ daje wyobrażenie o tym, czy wszystko działa tak, jak chcesz.
Dzięki Google Analytics możesz wyświetlać najważniejsze dane analityczne za każdym razem i w dowolnym momencie logowania się do swoich analiz. Możesz dostosować obszar pulpitu nawigacyjnego w przypadku, gdy chcesz sprawdzić więcej niż jeden element danych.
Co więcej, możesz utworzyć nowy panel i dodać wiele widżetów, które pozwolą ci wygodnie sprawdzać i monitorować dane.
Śledzenie kampanii, które przynoszą najlepsze wyniki
wiadomość sponsorowana
Google Analytics umożliwia utworzenie zaawansowanego segmentu, w którym można obserwować kampanię przynoszącą wysoki ruch i konwersje. Segmenty można również dostosować do własnych potrzeb.
Na przykład, jeśli chcesz sprawdzić, ile ruchu na Twojej stronie pochodzi z lokalnych katalogów wyszukiwania, możesz utworzyć niestandardowy segment. Aby go utworzyć, najpierw kliknij przycisk "Dodaj segment", a następnie kliknij przycisk "Nowy segment", a następnie możesz dostosować filtr zgodnie z wymaganiami.
W ten sposób, tworząc niestandardowe segmenty, możesz sprawdzić ROI swoich kampanii, dzięki czemu możesz wprowadzić wymagane zmiany w swojej strategii marketingowej.
Identyfikacja lokalizacji odwiedzających
Aby zapewnić sukces kampanii marketingowej, identyfikacja odbiorców jest najważniejszym czynnikiem.
Dzięki Google Analytics możesz łatwo sprawdzić lokalizację i dane demograficzne odwiedzających. Pokaże ci również najbardziej wyrafinowane wyniki na całym świecie dotyczące średniego czasu i współczynnika odrzuceń na stronach. Google Analytics daje ogromną kontrolę nad badaniem wyników - w zależności od kraju i lokalizacji - w celu zidentyfikowania maksymalnej liczby odbiorców.
Jeśli chcesz wyświetlić odwiedzających według kraju w panelu, znajdziesz opcję "Pozyskiwanie" po lewej stronie strony konta. Rozwiń ją i kliknij "Cały ruch", a następnie przejdź do "Źródło/Środowisko" i wybierz "Kraj" jako "Wymiar dodatkowy".
Dowiedz się, czego odwiedzający szukają w Twojej witrynie
Aby stworzyć korzystną sytuację dla swojej firmy, musisz myśleć kreatywnie i wyjść poza tradycyjną etykę marketingu. Na przykład w obecnym scenariuszu prawie każda firma wie, jak znaleźć słowa kluczowe, które kierują ruch do witryn. Jednak tylko nieliczni wiedzą, czego odwiedzający szukają w ich witrynie.
Cóż, z pomocą Google Analytics możesz łatwo śledzić, czego odwiedzający szukają w Twojej witrynie. Możesz kliknąć "Wyświetl ustawienia" w zakładce "Administrator", a następnie włączyć "Śledzenie wyszukiwania w witrynie" i umieścić parametr "s" jako "Parametr zapytania" na końcu.
Sprawdź, co ludzie klikają najczęściej
Zawsze interesujące jest sprawdzenie "gdzie" i "co" odwiedzający kliknęli w Twojej witrynie. Możesz to zobaczyć za pomocą "In-Page Analytics" w menu "Behavior".
Google Analytics umożliwia wizualizację procentu kliknięć każdego linku wewnętrznego w witrynie. Co więcej, możesz również sprawdzić dodatkowe szczegóły, najeżdżając kursorem na każdy link. W ten sposób będziesz w stanie zrozumieć, która część Twojej witryny jest najbardziej popularna, dzięki czemu możesz umieścić wartościowe linki w tych lokalizacjach, aby uzyskać maksymalną liczbę kliknięć.
Wyróżnij swoje najlepsze treści
Z pomocą Google Analytics możesz szybko zidentyfikować treści, które zatrzymują odwiedzających na maksymalny czas. Poza tym możesz również określić, które z nich nie spełniają oczekiwań, abyś mógł wprowadzić w nich niezbędne zmiany.
Możesz zobaczyć swoje najlepsze treści, klikając "Wszystkie strony" w menu "Zawartość witryny" w sekcji "Zachowanie".
Ta funkcja pomaga w generowaniu lub modyfikowaniu treści w celu podtrzymania zapału potencjalnych nabywców.
Zidentyfikuj najsłabiej działające strony
wiadomość sponsorowana
W menu "Zawartość witryny" w sekcji "Zachowanie" możesz sprawdzić swoje najlepsze "Strony wyjścia".
Google Analytics zapewnia funkcję identyfikacji najgorszych lub mniej wydajnych stron, na których można szybko zauważyć przyjazdy i wyjazdy na nieefektywnych stronach.
Nie popadaj w demoralizację, gdy dowiesz się, że niektóre strony nie osiągają zadowalających wyników. Zamiast tego potraktuj to jako okazję do ulepszenia tych stron, aby osiągnąć większy sukces.
Określ, gdzie kupujący napotykają problem podczas dokonywania zakupu
Google Analytics zapewnia możliwość przejrzenia procesu realizacji transakcji. Wiedza o tym, gdzie kupujący porzucają koszyk, ma kluczowe znaczenie dla współczynników konwersji.
Jeśli problemy związane z zakupem dotyczą Twojej witryny, Google Analytics oferuje funkcję "Goal Funnel". Korzystając z niej, możesz ustawić cel dla swojej witryny.
Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć kartę "Administrator", a następnie kliknąć "Cele", gdzie możesz utworzyć nowy "Typ celu" "Miejsce docelowe adresu URL". Po zakończeniu wszystkich ustawień nie zapomnij zaznaczyć pola "Użyj lejka".
Dzięki tej konfiguracji można znaleźć powód, dla którego ludzie odmawiają przejścia dalej w procesie zakupu. Robiąc to wszystko, dowiesz się, nad czym musisz popracować, aby zwiększyć sprzedaż.
Określenie, czy potrzebujesz witryny mobilnej
Korzystając z Google Analytics, możesz z pewnością sprawdzić, czy Twoja firma potrzebuje witryny mobilnej, czy nie.
W tym celu możesz rozwinąć "Mobile" w sekcji "Audience", a następnie kliknąć "Overview", aby dowiedzieć się, jaki procent odwiedzin Twojej witryny odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Wszyscy wiemy, że w przyszłości liczba wyszukiwań za pośrednictwem urządzeń mobilnych gwałtownie wzrośnie.
Studium przypadku
LA TIENDA, znany internetowy sprzedawca żywności, z pomocą Google Analytics zwiększył sprzedaż e-commerce o 70 procent w krytycznych regionach.
Korzystając z Google Analytics, możesz doładować swój marketing i mamy nadzieję, że te punkty okażą się korzystne dla Twojej firmy. Jeśli masz jakieś pytania, daj nam znać!
-
Abhyudaya Tripathi jest ekspertem ds. marketingu cyfrowego z ponad 8-letnim doświadczeniem, a obecnie jest zastępcą dyrektora w ResultFirst Organization.