Jak budować markę startupu przy niewielkim budżecie?

25 sierpnia 2023

Ten artykuł został napisany przez Kayleigh Alexandra.

Tak więc plany są w toku, a ty przygotowujesz się do uruchomienia swojego nowego startupu. Ekscytujące czasy!

wiadomość sponsorowana



Ale zaczynasz myśleć o brandingu i teraz panikujesz, że przekroczysz budżet i ile to wszystko będzie kosztować... (Nie jest to takie ekscytujące, zwłaszcza jeśli pracujesz z niewielkim budżetem).

Silny i skuteczny branding może naprawdę pomóc Twojej firmie wyróżnić się na konkurencyjnym rynku, a jako początkujący musisz poświęcić trochę czasu i wysiłku na stworzenie silnej propozycji wartości marki.

Branding startupu może często kosztować rękę i nogę, ale naprawdę nie musi. Istnieje wiele sposobów na stworzenie marki dla nowej firmy, oszczędzając przy tym cenne pieniądze, które można wydać gdzie indziej. W końcu rzeczy takie jak rozwój produktu i obsługa klienta powinny być teraz na szczycie listy priorytetów.

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych wskazówek ekspertów na temat tego, jak budować markę startupu przy skromnym budżecie...

Opracuj strategię marki

Po pierwsze, opracuj plan. Musisz stworzyć strategię marki i trzymać się jej. Zapewni to, że nie będziesz tracić czasu ani zasobów, których nie masz, na powierzchowne rzeczy, które na dłuższą metę nie przyniosą korzyści Twojemu startupowi.


wiadomość sponsorowana



Powinieneś użyć swojej ogólnej strategii biznesowej jako kontekstu dla swojej strategii brandingowej - obie powinny iść w parze, informując się nawzajem.

Przeprowadź badania rynku

Planując strategię brandingową dla swojego startupu, musisz przeprowadzić wiele badań.

  • Zacznij od zidentyfikowania docelowych klientów i zbadaj ich. Firmy odnoszące największe sukcesy wybrały bardzo konkretną grupę docelową, do której kierują swoją markę, a następnie zaprojektowały swój branding tak, aby przemawiał do tej grupy. Próba przemówienia do każdego ze swoim produktem nie zadziała, podobnie jak podejście "jeden rozmiar dla wszystkich" do brandingu.
  • Musisz zbadaćkonkurentów i zobaczyć, co robią: co robią, aby skutecznie budować swoją markę? Narzędzia takie jak Ahrefs i SEOquake pomogą ci zrozumieć przydatne wzorce SEO, które możesz następnie wykorzystać do porównania własnych pomysłów na branding z konkurencją. Przyjrzyj się takim rzeczom, jak pomysły na odpowiednie słowa kluczowe, szacunki ruchu i wyniki konkurencji, aby pomóc "wypełnić" luki handlowe w strategii brandingowej startupu.
  • Jeśli jesteś nowym dzieckiem na rynku i czujesz się odważny, dlaczego nie zaatakować dużych chłopców? Przedstaw swoją firmę jako alternatywę dla kluczowych graczy, podkreślając swoje podobieństwa i różnice. Sprzedajesz podobny produkt, ale tańszy i mniej znany? Stwórz tabelę porównawczą, aby pokazać, dlaczego Twoja baza klientów powinna wybrać właśnie Ciebie. Mogą być ogromnymi międzynarodowymi koncernami, ale każdy kocha słabsze strony.

Postaraj się wcześnie zadbać o podstawy brandingu

Jeśli chodzi o budowanie marki startupu, priorytetem jest stworzenie atrakcyjnego, natychmiast rozpoznawalnego logo i silnego sloganu.

Są one ważną częścią Twojej tożsamości jako firmy i nadają ton na wczesnym etapie - zarówno logo, jak i slogan powinny być niezapomniane i istotne dla Twojej marki jako całości.

Jeśli jesteś kompletnym nowicjuszem, jeśli chodzi o branding i projektowanie logo, sprawdź ten przydatny post, aby dowiedzieć się więcej. A jeśli to naprawdę nie jest coś, z czym czujesz się komfortowo lub po prostu nie jest to miejsce, w którym leży twój zestaw umiejętności, zatrudnij utalentowanego freelancera. Opłaty dla freelancerów nie są tak wysokie, jak mogłoby się wydawać - a dobrze zaprojektowane logo przyniesie dywidendy, jeśli chodzi o reputację marki.

"Jeśli uważasz, że dobry projekt jest drogi, powinieneś spojrzeć na koszt złego projektu". - Ralf Speth

wiadomość sponsorowana


Zaoszczędź pieniądze, korzystając z narzędzi projektowych do tworzenia grafik i infografik w mediach społecznościowych, ale skąpstwo w projektowaniu logo i tożsamości marki może Cię później naprawdę kosztować.

Upewnij się, że jesteś spójny ze swoim brandingiem: po opracowaniu znaczników marki, muszą one być widoczne na wszystkich platformach medialnych. Zabezpieczenia marki są bardzo ważne: wszystko, od strony internetowej po papier firmowy, musi mieć ciągłość i zapewniać odbiorcom namacalne zrozumienie podstawowych wartości i koncepcji marki.

Dąż do jednolitości we wszystkich mediach: pamiętaj o umieszczeniu logo, trzymaj się schematu kolorów i unikaj używania zbyt wielu różnych czcionek (zobacz tutaj świetne kombinacje czcionek). Pomoże to zapewnić profesjonalny branding startupu. Dbałość o szczegóły nic nie kosztuje, a istnieje mnóstwo darmowych czcionek open-source, które można pobrać za darmo. Nie ma wymówek dla niechlujnego brandingu, nawet jako startup.

Skorzystaj z darmowych i tanich zasobów

Wykorzystaj w pełni oprogramowanie open-source, obrazy z crowdsourcingu i całą sieć globalnych ekspertów, którzy pomogą Ci stworzyć zasoby marki za ułamek kosztów tradycyjnej agencji brandingowej.

Jako młody startup, wykorzystanie rynku cyfrowego jest jednym z najsprytniejszych sposobów na obniżenie kosztów brandingu.

  1. Jeśli budujesz markę swojego startupu przy niewielkim budżecie, nie zapominaj, że istnieje wiele bezpłatnych platform internetowych, takich jak WordPress, których możesz użyć do skonfigurowania witryny biznesowej. Witryny WordPress są łatwe do dostosowania i utrzymania, a także - co jest dużym plusem - uwalniają część budżetu, który można wykorzystać gdzie indziej. Skorzystaj z niedrogiego motywu (istnieje wiele przeznaczonych dla startupów) i po prostu zamień treść i obrazy. Nie ma potrzeby nadmiernego projektowania pierwszej strony internetowej. Zdobądź markowe obrazy dla swojej witryny bez dodatkowych kosztów na przydatnych darmowych stronach internetowych z obrazami stockowymi, takich jak przyjazne dla startupów Burst i Picography - zarezerwuj oryginalne zdjęcia tylko dla stron zespołu i dużych obrazów bohaterów.
  2. Czasami będą rzeczy, których nie będziesz w stanie zrobić sam: strony takie jak Fiverr, Upwork i PeoplePerHour mogą pomóc ci skontaktować się z freelancerami, których możesz zatrudnić za stawkę godzinową do pomocy przy pisaniu lub tworzeniu stron internetowych.
  3. Jeśli naprawdę masz ograniczony budżet, zawsze możesz zlecić pracę osobom z innych krajów anglojęzycznych za ułamek ceny zatrudnienia kogoś z zewnątrz. Czasami się to opłaca, ale nie zawsze jest to najlepsza opcja. Tani outsourcing oznacza, że efekt końcowy może nie być trwały.

Poświęć czas na treści jako część swojej marki

Tworzenie własnej tożsamości treści i tonu głosu to ważne (i bezpłatne) elementy budowania marki startupu.

Zawsze staraj się zachować spójność ze swoją marką: Twój głos i treści są przedłużeniem Twojego produktu, więc stwórz ton głosu, który dokładnie to reprezentuje i trzymaj się go. Kim jesteś? Kim są Twoi klienci? Jaką wiadomość wysyłasz?

Twoi klienci muszą mieć jasny obraz tego, co oferuje im Twoja firma: Twój ton głosu musi to odzwierciedlać. Odpowiednio dobrane treści to jeden z najłatwiejszych sposobów na budowanie marki startupu i jedna z najtańszych metod zapewnienia spójnej marki online. Upewnij się, że każdy najmniejszy szczegół - od opakowania po stopki stron internetowych - ma niezaprzeczalny głos marki.

Świetnym przykładem unikalnych, zabawnych treści, które naprawdę dodają wartości marce dzięki humorystycznemu opowiadaniu historii, jest innocent:

Bądź specyficzny dla platformy i zaangażowany w marketing w mediach społecznościowych

Platformy mediów społecznościowych są tanim, łatwym sposobem na promowanie nowego startupu i powinny być kamieniem węgielnym strategii budowania marki. Są to jedne z najlepszych miejsc, do których można się udać, jeśli chodzi o oddolną i niewielką promocję marki, i stanowią idealną platformę startową dla własnej społeczności marki. W mediach społecznościowych wszystko, czego potrzebujesz, to unikalny przekaz, dowcipne riposty i ładne zdjęcia, aby wywołać spójność marki.

  • 11 skutecznych sposobów promowania treści w mediach społecznościowych
  • 10 strategii zwiększania zaangażowania w mediach społecznościowych
  • 10 zasad projektowania w celu ulepszenia postów w mediach społecznościowych

Dowiedz się o najskuteczniejszych sposobach kierowania reklam do potencjalnych klientów na każdej platformie. Na przykład, korzystaj z platform opartych na obrazach, takich jak Instagram lub Pinterest, jeśli masz produkty, które skorzystałyby na bardzo wizualnej promocji.

wiadomość sponsorowana


Natomiast platformy takie jak Facebook czy Twitter pozwalają na werbalne łączenie się z klientami i pielęgnowanie relacji poprzez dyskusje i dzielenie się informacjami.

Większość ludzi spędza większość czasu na jednej konkretnej platformie mediów społecznościowych, więc zbadaj swoich odbiorców i dowiedz się, gdzie spędzają czas. Czy masz produkt, który skorzystałby na bardzo wizualnej prezentacji, którą kierujesz do kobiet? 80% użytkowników Pinteresta to kobiety, więc upewnij się, że to wykorzystasz. Istnieje wiele łatwych do znalezienia statystyk, więc zacznij je badać.

Obejrzyj poniższy film Gary'ego Vee na temat różnych platform mediów społecznościowych.

Jednak, jak wspomnieliśmy w naszym ostatnim punkcie, pamiętaj, aby być spójnym ze swoim brandingiem.

Bardzo łatwo jest przekazać swoje posty w mediach społecznościowych bezpłatnemu stażyście lub pospieszyć się z nimi, ponieważ musisz zająć się czymś ważniejszym. Ale naprawdę powinieneś zwracać uwagę również na te platformy!

Wszystko , co publikujesz, powinno być zgodne z marką.

Brak brandingu, źle napisana kopia, niepoprawna pisownia i ton głosu, który jest zupełnie inny niż ten na Twojej stronie internetowej... Wszystko to wysyła mieszane wiadomości do potencjalnych nowych klientów lub zniechęca obecnych. Poświęć trochę czasu, aby być świadomym marki w mediach społecznościowych - jest to bezpłatne i przydatne.

Narzędzia do nasłuchu społecznościowego mogą również pomóc w monitorowaniu i włączaniu się do rozmów na temat marki w miarę ich rozwoju. Ważne jest, aby na początku stworzyć wiele pozytywnych dowodów społecznych dla swojej marki. Postrzegaj swoje strony i profile w mediach społecznościowych jako rozszerzenie strony z referencjami.

Jeśli zastosujesz się do tych rad, budowanie marki startupu przy niewielkim budżecie będzie znacznie łatwiejsze.

Pamiętaj tylko, aby opracować strategię: oznacza to opracowanie pozycjonowania marki, strategii komunikacji (tj. sposobu dotarcia do docelowych odbiorców), opracowanie nazwy, logo i sloganu oraz opracowanie strony internetowej.

Jeśli nadal martwisz się, że przepalisz swój budżet, nie martw się. Nie musisz robić wszystkiego na raz - zacznij od centralnego punktu i rozwijaj się od niego.

Ustal priorytety: zacznij od logo, marki i sloganu, a następnie idź dalej. Wkrótce wszystko znajdzie się na swoim miejscu.

I pamiętaj: bądź konsekwentny. To jest DARMOWE!

-

Kayleigh Alexandra jest autorką treści dla Micro Startups - strony poświęconej dawaniu poprzez hakowanie wzrostu. Odwiedź bloga, aby uzyskać najnowszą dawkę informacji na temat startupów, przedsiębiorców, organizacji charytatywnych i content marketingu od najlepszych ekspertów z całego świata. Śledź nas na Twitterze @getmicrostarted.