Znajdź odpowiednią technologię druku, która będzie pasować do Twojego projektu
Jeśli chodzi o projektowanie druku, ważne jest, aby zaczynać z myślą o celu. Aby uzyskać najlepsze wyniki, ważne jest, aby znaleźć odpowiednią technologię druku, która będzie zsynchronizowana z celami projektowymi.
Wiem, wiem - kiedy byłem projektantem, a drukarnia zaczynała wyliczać swoją listę sprzętu do druku, moje oczy szybko się zamykały i traciłem zainteresowanie. Ale wraz z ostatnimi postępami w dziedzinie druku zmiennych danych, druku cyfrowego opartego na tonerze i szybkich drukarek atramentowych, wiedza na temat procesu drukowania przed rozpoczęciem procesu projektowania pozwoli Ci uzyskać znacznie bardziej efektywny efekt końcowy.
Darwill to chicagowska firma zajmująca się marketingiem bezpośrednim i komunikacją, znana z indywidualnego podejścia i bardzo skutecznych kampanii. Dzięki takim klientom, jak Evive Health, Microsoft i Beltone, Darwill ma doświadczenie w tworzeniu rozwiązań opartych na danych i przynoszących wymierne rezultaty. Rozmawialiśmy z dyrektorem ds. doświadczenia klienta w Darwill, Markiem DeBoerem, o tym, jak współpracuje z klientami przy wyborze odpowiedniego sprzętu do drukowania. Oto jego pięć uwag:
Jakie są unikalne specyfikacje zlecenia?
Darwill dysponuje prasami offsetowymi, cyfrowymi i atramentowymi. Aby zdecydować, która maszyna jest najlepsza do danego zlecenia, DeBoer bierze pod uwagę to, co nazywa "czterema nogami stołka": koszt, jakość, zmienność i ilość.
"W przypadku offsetu największą zaletą jest produkcja wysokiej jakości elementów w dużych ilościach. Ale wadą jest to, że jest to wiele takich samych egzemplarzy. Urządzenia z tonerem cyfrowym oferują personalizację, ale są drogie w eksploatacji przy dużych ilościach. Drukarki atramentowe dają możliwość drukowania spersonalizowanych zmiennych wiadomości i obrazów w opłacalnej cenie. Jest również około pięć razy szybszy. Jednakże, można zauważyć różnicę w jakości."
Upewnij się, że klient wie, jakiego efektu końcowego może oczekiwać
Mówiąc "klient", DeBoer ma na myśli zarówno bezpośredniego klienta, jak i klienta klienta. Jakość druku różni się w przypadku druku offsetowego i atramentowego - ale dzięki starannej komunikacji i unikalnym strategiom druku można uzyskać pożądane rezultaty. "Drukujemy próbki dla klientów, aby mogli podzielić się nimi ze swoimi klientami, więc każdy wie, czego może się spodziewać" - wyjaśnia DeBoer. "Ostatnią rzeczą, jaką chcemy zrobić, jest dostarczenie czegoś tak nowego, że klienci nigdy tego nie widzieli, bez wcześniejszego ustalenia oczekiwań".
Czy należy wykorzystywać więcej niż jeden rodzaj technologii?
Inną techniką jest wykorzystanie więcej niż jednej maszyny do osiągnięcia różnych celów. Gdy ważne jest dokładne dopasowanie kolorów, do części zlecenia można użyć maszyny offsetowej. Następnie ten element może zostać połączony ze spersonalizowanym elementem atramentowym. "Staramy się, aby nie była to jedna maszyna pasująca do wszystkich" - mówi DeBoer. "Kombinacja elementów może dostarczyć nam odpowiedniego zestawu narzędzi do drukowania czegoś, co ma sens pod względem jakości i ceny. Kiedy korzystamy z tej techniki, bardzo pomocny jest dostęp do papierów, które działają na drukarkach atramentowych, offsetowych i tradycyjnych drukarkach cyfrowych."
Czy wydrukowany element został zaprojektowany z myślą o celu?
Jeśli chodzi o zarządzanie oczekiwaniami, projekt również ma znaczenie. Na przykład, w przypadku druku atramentowego tusz może być jednym z największych kosztów, więc DeBoer zaleca ograniczenie zasięgu. "Nie chcesz zalać elementu lub stworzyć malarskiej roboty", radzi. "Oprócz kosztów, może to mieć wpływ na składanie i wykończenie".
Nie oznacza to jednak, że musisz ograniczyć swój projekt tak bardzo, że traci on swój wpływ. Zamiast tego sugeruje, aby być celowym i upewnić się, że obszary, w których kładziesz kolor, mają sens. "Jeśli nie będzie dużego wzrostu wskaźnika odpowiedzi, koszt wykonania dużego bloku koloru może nie być wart kosztu tuszu. Ale jeśli uzyskasz lepszy efekt przyciągania uwagi, to wydaj dodatkowe pieniądze, aby umieścić tam właściwy element."
Czy należy korzystać z danych zmiennych?
Jedną z największych korzyści płynących z druku atramentowego jest możliwość stosowania danych zmiennych. "Ludzie chcą, aby do nich mówiono w sposób odpowiedni i bezpośredni, a druk atramentowy to umożliwia" - mówi DeBoer. "Jeśli jestem już gdzieś klientem, nie dawaj mi pakietu dla nowego klienta. Wykorzystaj posiadaną wiedzę do stworzenia bardziej osobistej relacji". Firma Darwill wykorzystuje dane na wiele interesujących sposobów. Na przykład drukuje zestawienia dla klienta z działu kadr, które pokazują pracownikom, ile pieniędzy zaoszczędzili w poprzednim roku, co to oznacza dla ich emerytury i co mogliby robić inaczej, aby zapewnić sobie lepszą przyszłość. "Jest to jedna z najpotężniejszych rzeczy, jakie robimy, a możliwość zrobienia tego w kolorze, z wykresami i grafami, jest jeszcze lepsza" - mówi DeBoer.
Aby uzyskać maksymalne rezultaty, sugeruje on wyjście poza podstawy, czyli użycie imienia klienta. "Ludzie rozumieją, że możemy umieścić twoje imię w pięciu miejscach. Ale to jest dziecinada. Ja chcę powiedzieć: 'Twój klient kupił to, to i to. Na podstawie Twojego modelowania wiemy, że byliby również zainteresowani tym". Znajdź następny poziom zaawansowania. Możliwości są nieskończone."
Morał z tej historii jest następujący: rozpocznij każde zlecenie druku od rozmowy z drukarnią. Omów swoje cele dla projektu i podziel się opracowanymi przez siebie personami klientów. Jest to absolutnie najlepszy sposób na odkrycie unikalnych sposobów wykorzystania danych zmiennych lub dowiedzenie się, która metoda druku jest najlepsza dla danego zlecenia.