Rzeczywistość rozszerzona w druku - cztery najważniejsze rzeczy do rozważenia przy rozpoczynaniu projektu

9 listopada 2021

Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality - AR) to z pewnością gorący temat i łatwo zrozumieć, dlaczego - technologia ta płynnie łączy wiele różnych metod komunikacji w jedno, przyjazne dla użytkownika doświadczenie omni-channel. Począwszy od katalogu Ikea, który umożliwia klientom wirtualne przetestowanie sofy, poprzez pawia 3D Print Media Centr, który przedstawia publiczności uczestników Projektu Peacock, aż po magazyn Domtar wykorzystujący aplikację AR, aby dać czytelnikom lepszy kontakt z prezentowanymi rozmówcami - AR zostało już wykorzystane przez wielu kreatywnych i marketingowców, aby podnieść jakość doświadczeń użytkowników.

Mimo to, idea AR może być onieśmielająca, jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z tej technologii. Oto moje cztery najważniejsze kwestie, które należy rozważyć, przystępując do swojego pierwszego projektu:

    Twoja grupa odbiorców - Jak w przypadku każdej kampanii, musisz zacząć od zrozumienia swoich odbiorców. Czy są to zapracowani CEO z pokolenia X, którzy chcą od razu przejść do sedna sprawy, czy też członkowie pokolenia Z, którzy potrzebują czegoś efektownego, aby przykuć krótką uwagę? Określenie demografii grupy docelowej pomoże Ci zawęzić zakres technologii AR, która będzie odpowiednia dla Twojego projektu.

Innym czynnikiem, który należy rozważyć, jest miejsce, w którym znajduje się grupa docelowa na etapie podróży klienta. Czy grupa docelowa bada możliwości (należy skupić się na budowaniu świadomości), czy jest gotowa do dokonania zakupu (należy opowiedzieć więcej o cechach i korzyściach produktu oraz współpracy z firmą). Chociaż o customer journey mappingu mówi się zazwyczaj w kontekście marketingu cyfrowego, korzyści z niego płynące z pewnością przeniosą się również na obszar omni-channel.

    Twoje cele - Zdefiniuj swoje cele. Oczywiście, jako marketerzy i kreatywni, wszyscy chcemy coś promować, ale jakie są dodatkowe cele Twojego klienta i/lub firmy? Czy jest to świadomość marki, budowanie lojalności marki lub zastosowanie content marketingu, aby być zasobem dla swojego klienta? Jest to kolejny obszar, w którym tworzenie mapy podróży klienta pomoże w określeniu, jaki rodzaj podejścia AR jest odpowiedni dla Ciebie. Twoje zasoby - budżet to prawdopodobnie najmniej lubiany temat każdego kreatywnego i marketera, ale ustalenie budżetu przed rozpoczęciem projektu AR jest absolutnie konieczne ze względu na szeroki wachlarz możliwości. Wszyscy jesteśmy zachwyceni wykorzystaniem AR przez Ikeę, ale ten rodzaj niestandardowego programowania może łatwo ustawić cię z powrotem o około 50 000 dolarów, lub więcej. Jeśli duży budżet nie jest dostępny, zastanów się, czy niestandardowy program jest naprawdę konieczne, aby osiągnąć swoje cele i rezonować z publicznością. Jeśli wszystko, czego potrzebuje Twoja publiczność to bezproblemowe podejście omni-channel, istnieje wiele aplikacji AR, które są łatwe w użyciu i niedrogie.Jeśli pracujesz dla dużej firmy lub instytucji, nie zapomnij spojrzeć na swoje wewnętrzne zasoby ludzkie. Może być ktoś w dziale projektowym, który wie, jak edytować wideo, na przykład. Być może projektant lub web developer chciałby mieć możliwość nauczenia się nowej umiejętności, ale potrzeba nie pojawiła się jeszcze, aby uzasadnić poświęcony czas. Nigdy nie wiadomo, dopóki się nie zapyta. Ponadto, czy w Twojej firmie lub organizacji istnieje zakład drukarski? Wiele z tych myślących przyszłościowo działów dodaje do swojej oferty usługi AR i inne środki komunikacji, aby lepiej służyć swoim klientom. Druk (i papier)- W większości przypadków druk jest narzędziem, które wyzwala doświadczenie AR i przyciąga uwagę odbiorców. Określ przekaz i wygeneruj potrzebę. Nie należy skupiać się tak bardzo na komponencie AR, aby część drukowana stała się tylko dodatkiem - grupa docelowa może w końcu nigdy z niej nie skorzystać.

Jeśli eksperymentowałeś z AR i drukiem w celu stworzenia kampanii omnikanałowej, chętnie się z Tobą zapoznam. O jakich rzeczach należy pamiętać, rozpoczynając projekt AR? Jakieś mądre rady, którymi chciałbyś się podzielić z początkującymi adeptami AR?

Tagi: Trendy i wskazówki dotyczące projektowania