Jasność papieru, gramatura i nieprzezroczystość papieru

8 listopada 2021

Co oznaczają te specyfikacje?

Nie jest tajemnicą, że specyfikacje papieru biurowego nie zawsze są najbardziej przejrzyste. Jasność papieru? Gramatura? Nieprzezroczystość papieru? Co one wszystkie oznaczają? Czy są one w ogóle ważne?

Odpowiedź brzmi: tak, są ważne, i mam nadzieję, że dostarczę Ci szybki, łatwy do naśladowania przewodnik, gdy następnym razem będziesz chciał kupić papier biurowy.

Gramatura Powszechnym błędnym przekonaniem jest to, że gramatura odnosi się do wagi kartonu papieru. Prawda jest taka (w świecie papieru), że gramatura jest równa wadze ryz (500 arkuszy) arkusza o rozmiarze podstawowym. Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś spoza branży papierniczej może to nic nie znaczyć, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, że im wyższa gramatura, tym grubszy i mocniejszy papier. Używanie papieru biurowego o wyższej gramaturze (24 lb. +) pomaga zminimalizować prześwitywanie dwustronnie zadrukowanych dokumentów biurowych. Są one również lepsze w dotyku - co oznacza, że Twoja praca i przekaz zostaną zauważone. Dodatkowo, papier o gramaturze okładki (60 lb. +) jest idealny do dokumentów, które będą wielokrotnie używane, takich jak menu lub okładki raportów.

Jasność papieru Im wyższa wartość jasności, tym bielszy i jaśniejszy jest papier. Im bielszy i jaśniejszy papier, tym większy kontrast - co oznacza, że Twoje dokumenty będą miały bardziej wyraziste obrazy, ostrzejszy tekst i jaśniejsze kolory. Jest to szczególnie ważne, gdy chcesz, aby Twoje dokumenty wyglądały jak najlepiej podczas spotkań z klientami lub prezentacji.

Nieprzezroczystość Nieprzezroczystość odnosi się do właściwości papieru, które utrudniają przenikanie światła i prześwitywanie druku. Papiery o wyższej nieprzezroczystości pozwalają na większe pokrycie bez ryzyka prześwitywania po drugiej stronie. W przypadku druku biurowego, papiery o wyższej nieprzezroczystości powinny być stosowane do drukowania takich rzeczy jak dwustronne prezentacje.

Szukasz produktów, które łączą w sobie najlepsze z tych cech? Wypróbuj nasze papiery Xerox® Vitality®, Xerox® Bold Professional™ i Xerox® Bold Digital™. Są one grubsze, bielsze i jaśniejsze, zapewniając papier o wysokiej wydajności, którego potrzebujesz, aby przedstawić wszystkie swoje pomysły w jak najlepszym świetle. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź stronę www.xeroxpaperUSA.com lub xeroxpaper.ca.

Tagi: Środowisko biurowe, Podstawy i edukacja w zakresie papieru