Jak poprawić wskaźniki odpowiedzi na emaile marketingowe

15 stycznia 2021

10 czynników, które pomogą Twojemu e-mail marketingowi osiągnąć większy sukces.

Istnieje kilka głównych czynników, które mogą mieć wpływ na to, czy Twoja kampania email marketingowa jest sukcesem, czy klapą. Zakładając, że możesz przejść przez firewall odbiorcy i faktycznie dotrzeć do osoby, którą chciałeś przeczytać do swojej wiadomości, masz tylko kilka nano-sekund, aby przekonać ich do dalszego czytania.

1. Lista mailingowa

Zwykle kupujesz listę kontaktów, do których chciałbyś dotrzeć, lub tworzysz ją samodzielnie, bądź też w obu przypadkach. Upewnij się, że stworzysz listę adresów e-mail wszystkich osób, które kontaktują się z Tobą i tych, które od Ciebie kupują. Te wskazówki są klasyfikowane jako ciepłe i jest bardziej niż prawdopodobne, że wiadomość zostanie przeczytana przez te osoby, ponieważ miałeś już z nimi jakiś kontakt. Nowy potencjalny klient, z którym nigdy wcześniej nie miałeś żadnego kontaktu, jest mniej prawdopodobne, że będzie reagował na Twój marketing, ale musisz gdzieś zacząć.

2. Chwyć się uwagi

Z każdą kampanią e-mail marketingową masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę czytelnika, zanim trafi on na przycisk usuwania lub spam, co jest gorsze. Oznacza to, że poprawna nazwa "od", a także temat jest niezwykle ważny. Ponad 50% emaili jest odrzucanych tylko poprzez samo przeczytanie tematu, więc poświęć trochę czasu i upewnij się, że przynajmniej Twoja wiadomość jest widoczna i nie zostanie usunięta zanim strona w emailu nie zostanie nawet otwarta.

3. Utrzymywanie uwagi

Możesz zachować uwagę przy głównym nagłówku, który odzwierciedla linię tematu. Posiadanie głównego nagłówka, który jest odseparowany od linii tematu, prowadzi do dezorientacji, jeśli czytelnik jest zdezorientowany, to kliknięcie przycisku usuwania jest jego następną czynnością. Kiedy już się na to zdecydujesz, musisz podejść do pisania, które pozwala czytelnikowi chudnąć, jest bardziej prawdopodobne, że będzie chudł nad dużą ilością tekstu i wróci do pełnego czytania tylko wtedy, gdy będzie to dla niego interesujące. Unikaj tutaj dużych ilości tekstu, to tylko pozwoli czytelnikowi szybko się nudzić i przestać czytać.

4. Twoja strona docelowa strony internetowej

Zakładając, że Twój e-mail był wystarczający dla czytelnika, aby być na tyle zainteresowany, aby kliknąć na swojej stronie internetowej, to landing page ma ogromny wpływ na sukces tego ćwiczenia marketingowego. Jeśli sprzedajesz konkretny produkt lub ofertę to trzeba dać tę informację do klienta, gdy wyląduje na tej stronie. Więc bądźcie konsekwentni, klikają na swojej stronie internetowej z jakiegoś powodu, chcą bardziej szczegółowych informacji na temat tego, co oferujesz, po prostu link do strony internetowej firmy nie będzie go wyciąć i pozostawić je utracone.

5. Sukces transmisji

Nie próbuj wysyłać e-maili samemu. Jeśli nie wysyłasz wszystkich emaili osobiście, Twój dostawca internetowy prawdopodobnie wpisze Cię na czarną listę za wysyłanie zbyt wielu emaili na raz. Wybierz renomowaną firmę wysyłającą emaile, jest z czego wybierać. Niektóre usługi poczty elektronicznej, które wysyłają masowe e-maile nie pozwalają na e-maile takie jak "admin@", jak to postrzegane jako zbyt ogólne, nie jest to bardzo pomocne, więc najlepiej upewnić się, że dostawca czyści Twoją listę e-mail najpierw, mogą to zrobić poprzez sprawdzenie listy przed wysłaniem go.

6. Twój styl pisania

Twoim najlepszym podejściem jest "konwersacyjny" styl pisania, tak jakbyś rozmawiał z czytelnikiem. Wyobraź sobie, że jesteś w kawiarni i rozmawiasz z czytelnikiem, jeśli w twojej kampanii emailowej jest coś, o czym nie wspomniałbyś osobiście o ładunku, to go usuń.

7. Powtórz to w swoim blogu

Po utworzeniu kampanii, następnie powtórzyć swój przekaz na blogu, ponowne uruchomienie kampanii będzie sprzedawać go do innych czytelników swojego bloga i poszerzyć publiczność.

8. Nie staraj się zbytnio

Tak, chcesz wyprzedaży, ale nikt nie chce być popychany. Kilka lat temu wszedłbyś do sklepu, aby spotkać się z pracownikami działu sprzedaży pytającymi, czy mogą pomóc, pytaniami takimi jak "czego w szczególności szukasz?", ale większość czasu po prostu chcesz być pozostawiony samemu sobie do przeglądania. Klienci muszą mieć poczucie, że podjęli decyzję o zakupie, a nie bycia do niego zmuszonym. Daj im wtedy informacje i daj przestrzeń do oddychania, inaczej odejdą, jeśli poczują, że kupują coś, czego później mogą żałować.

9. Ukierunkowane

Spróbuj spojrzeć na to z punktu widzenia swoich klientów. Czy oferujesz im coś bezpośrednio korzystnego, czy to, co im oferujesz, zmieni ich sytuację - dlaczego potrzebują tej oferty.

10: Czas

Istnieje wiele stron internetowych, które doradzą Ci najlepszy czas, aby wysłać swoją kampanię e-mailową, ma to wiele wspólnego z branżą, do której sprzedajesz. Na przykład nie spodziewałbyś się wiele odpowiedzi, gdybyś wysyłał e-maile do restauracji w czasie lunchu, podobnie jak sprzedaż do szkół i uczelni, wysyłając je w weekendy. Poproś o usługę poczty elektronicznej, aby dać Ci statystyki, które mają, będziesz zaskoczony wynikami. Często uważano, że odpowiedź będzie mniejsza, jeśli kampanie emailowe będą wysyłane w piątkowe popołudnia, myśląc, że pod koniec piątkowego popołudnia większość ludzi myśli o tym, co robią w weekend, a może nawet skończyli wcześnie na dzień. Ale jeśli wszyscy marketerzy emailowi myślą o tej logice, to z pewnością oznacza to, że jest mniej konkurencji dla Twojej kampanii do przeczytania.