Doświadczenie klienta i wzrost znaczenia marketingu drukowanego

25 grudnia 2021

Doświadczenie klienta jest na pierwszym planie wielu rozmów marketingowych. Oczekiwania klientów zmieniły się tak bardzo w ostatnich latach wraz z rozwojem technologii. Podczas gdy technologia ewoluowała, pewne podstawowe zasady się nie zmieniły, a mianowicie utrzymywanie osobistej relacji z klientem. Marketing drukowany wyróżnia się w tej dziedzinie, ponieważ może być spersonalizowany, dynamiczny i dotykowy. Wielu marketerów twierdzi, że podnoszenie poziomu "doświadczenia klienta" jest kluczowym priorytetem biznesowym ich firmy.

Oto jak taktyka marketingu drukowanego może poprawić doświadczenia klientów.

Dynamiczna treść

Możesz wierzyć lub nie, ale możesz dostosować swoje treści do różnych kanałów komunikacji z klientami. Technologie zmiennych danych mogą być wykorzystywane do wymiany różnych obrazów dla poszczególnych segmentów klientów. Trafność jest kluczowa dla współczesnych klientów. W umyśle klienta powinieneś być w stanie rozróżnić, czy interesuje się psami, czy kotami. Porozmawiaj ze swoim partnerem z branży poligraficznej o tym, jak możesz zastosować tę strategię w następnym projekcie druku.

Personalizacja

Uwielbiam, gdy marka sprawia, że czuję się wyjątkowo. Zawsze zwracam uwagę, gdy otrzymuję pocztę z moim imieniem (zwłaszcza, gdy jest ono dobrze dobrane). Nasza relacja z marką opiera się na tym, jak ona sprawia, że się czujemy. Według Direct Marketing Association, personalizacja przekazu poprzez druk zmiennych danych może zwiększyć ROI od 2 do 15 razy w porównaniu z normalnym zwrotem. W książce "What's My Name! Jak kampanie personalizacji podnoszą poprzeczkę w Direct Mail" omawiam, w jaki sposób personalizacja może zmienić Twoją kampanię z przeciętnej w wybitną.

Techniki druku

Usprawnienia w działaniach marketingowych w zakresie druku, takie jak tłoczenie, tłoczenie, wypukłe tusze, tusze metaliczne i folie, mogą stworzyć niezapomniane wrażenia dla klienta. Dotykowa natura druku jest kluczowa dla doświadczeń związanych z marką. Co jest bardziej osobistego niż coś, co można dotknąć?

Jakość papieru i różnorodność technik mają wpływ na to, jak klient postrzega Twoją markę. W dzisiejszym krajobrazie drukarskim łatwo jest zastosować wysokiej klasy techniki drukarskie, aby wyróżnić swoje dzieło. W artykule "Improving Overall Print Goals Through Collaboration" nasza przyjaciółka Jill Dinicolantonio omawia cyfrowe farby metaliczne i możliwości kreatywnego wykorzystania technologii druku cyfrowego. Technologie druku cyfrowego rozwinęły się do tego stopnia, że łatwo jest stosować techniki przy niskich nakładach i krótkim czasie realizacji.

Podobnie jak dzisiejsze doświadczenia klientów, marketing poligraficzny nieustannie ewoluuje i wprowadza innowacje. Wykorzystaj to na swoją korzyść i zastosuj w swojej następnej kampanii. Druk jest fundamentalną częścią doświadczenia klienta. Klienci poszukują spersonalizowanych interakcji z ich ulubionymi markami, dlatego ważne jest, aby firmy nawiązywały z nimi kontakt w sposób osobisty, znaczący i niesamowity. Marketing drukowany może sprawdzić wszystkie te pola i więcej.

Ten blog został zaktualizowany od czerwca 2018 roku.

Tagi: Customer Experience