Czy ponowne otwarcie firmy po kwarantannie jest bezpieczne?

11 września 2020

W związku z ostatnimi planami rządu dotyczącymi ponownego otwarcia innych niż istotne sklepów 15 czerwca, przedsiębiorstwa na całym świecie zaczynają działać, aby się przygotować.
Ale to nie jest takie proste, jak po prostu otwarcie drzwi. Plany rządu są uzależnione od tego, czy uda się utrzymać bezpieczeństwo publiczne - a to oznacza, że wszyscy musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zminimalizować ryzyko.
Dla większości firm oznacza to ponowne przyjrzenie się istniejącym ocenom ryzyka i zastosowanie się do ostatnich wytycznych rządu.
Istnieje jednak kilka podstawowych kroków, które każdy sklep musi podjąć, zanim będzie gotowy do ponownego otwarcia. Oto kilka krótkich wskazówek, które pomogą Ci się przygotować:

Spraw, przez twoje wiadomości były niewyczerpywalne.

Można powiedzieć, że każda osoba wchodząca do sklepu powinna być świadoma trwającego kryzysu.
Ale kiedy sklepy zostaną ponownie otwarte, niektórzy mogą potraktować to jako znak, że wszystko wraca do normy.
Więc jeśli chcesz, aby Twój sklep robił interesy bezpiecznie, będziesz musiał dać swoim klientom ciągłe przypomnienia, że muszą działać i zachowywać się w sposób, który chroni ludzi wokół nich.
A najprostszym sposobem, aby to zrobić, jest dostać swoje komunikaty bezpieczeństwa w każdym rogu swojego sklepu - od pierwszego kroku przez drzwi do ostatecznej transakcji w dole.
To może oznaczać takie rzeczy jak:

  • Poręczne karty rozporowe, które można umieścić na każdej półce, ladzie lub powierzchni
  • Wyciągane banery rolkowe, które są na tyle odważne, że przyciągają wzrok kupujących, rozpraszają się przy wejściu lub w ekspozytorach okiennych.
  • Duże i odważne plakaty drukowane na ścianach, drzwiach i witrynie sklepowej, informujące o otwarciu.

Pomóż swoim klientom pomóc sobie

Wszyscy robimy wszystko, co w naszej mocy, by uszanować dwumetrową zasadę dystansu, gdy jesteśmy na zewnątrz i w pobliżu.
Ale łatwo jest zapomnieć - i jeszcze łatwiej jest źle ocenić!
Tak więc wszędzie tam, gdzie są kolejki w sklepie (lub po prostu w dowolnym miejscu, gdzie gromadzą się ludzie), można pomóc zmniejszyć ryzyko, zaznaczając na podłodze odmierzone miejsca kilkoma winylowymi naklejkami podłogowymi.
Te naklejki świetnie nadają się do kolejek. Ale są one również użytecznym sposobem na kontrolowanie przepływu ruchu w Twoim sklepie. Możesz wyznaczyć jednokierunkową trasę spacerową przez swój lokal, z pomocnymi wskazówkami, aby narcirować ludzi do miejsc, które są im potrzebne (i zminimalizować ilość wstecznego śledzenia i ludzi wpadających na siebie!).

Uzyskać właściwą ochronę dla swoich pracowników i społeczeństwa

W przypadku niektórych rodzajów działalności gospodarczej niemalże niemożliwe jest uniknięcie interakcji w jednej czwartej - jak kasy i kasy fiskalne czy punkty obsługi klienta.
A jeśli Twoi pracownicy utkną w jednym miejscu, nie będą w stanie stworzyć takiej odległości, jakiej potrzebują, jeśli nieobecny klient znajdzie się zbyt blisko.
Aby zapewnić swoim pracownikom spokój ducha, możesz zabezpieczyć ich stanowisko pracy fizycznej osłoną, na przykład przezroczystymi przegrodami ekranu. Te bariery dla klientów pomagają chronić Twoich pracowników przed dostępem osób postronnych (możesz nawet użyć ich do oddzielenia różnych kolejek klientów w Twojej strefie kasowej).
Parawany ekranowe, takie jak te, zapewniają doskonałą ochronę. Ale mogą one być niepraktyczne w przypadku firm z małym lokalem - lub każdego środowiska z trudną przestrzenią.
Jeśli więc Twój sklep ma mniejszy układ, możesz wypróbować bardziej mobilną i elastyczną barierę, na przykład przezroczyste, chowane ekrany. Te wszechstronne przegrody można zwijać i przenosić lub łatwiej je przechowywać, a niektóre z nich mają regulowaną wysokość, co ułatwia dopasowanie ekranu do niewygodnej przestrzeni.