Co powiesz na media społecznościowe?

6 października 2020

Większość dużych i małych przedsiębiorstw korzysta obecnie z mediów społecznościowych w ramach swojej strategii marketingowej. W większości przypadków, większe firmy z większym budżetem radzą sobie z tym dobrze, ale dla małych firm jest to wyzwanie, aby wiedzieć, jak korzystać z tych narzędzi. To będzie się znacznie różnić w zależności od planowanej publiczności, ale jest kluczowa zasada, że trzeba przestrzegać, sieci.

Jeśli kiedykolwiek brałeś udział w biznesowym śniadaniu lub grupie obiadowej, będziesz wiedział, o co mi chodzi. Chodzi o zdobycie zaufania poprzez budowanie pozytywnych relacji. Ręce w dół najlepszą formą marketingu jest słowo z ust, nic nie zrobisz pobije osobistą rekomendację. Marketing w mediach społecznościowych jest zgodny z tą linią, dzielisz się rzeczami, którymi Twój klient byłby zainteresowany i będą chcieli Cię wysłuchać. Mogą oni dzielić się tymi informacjami z przyjaciółmi, a potem ich przyjaciele chcą słuchać i tak dalej.

Jeśli Twoja firma jest specyficzna dla danego regionu, spróbuj zaoferować informacje, które są bardziej osobiste, informacje, których generalnie nie można znaleźć na innych biznesowych stronach internetowych. Bardziej prawdopodobne jest, że posiadasz lokalną wiedzę z pierwszej ręki, która może być bardzo interesująca dla Twoich potencjalnych klientów. Na przykład 'West Coast Surf Shop' z siedzibą w Abersoch, w północnej Walii; zapewnia codzienne tweety i wpisy na Facebooku, które są poświęcone lokalnej pogodzie i warunkom surfowania. Do postów zawsze dołączane są zdjęcia zrobione wcześnie rano i wczesnym wieczorem, które dostarczają ważnych informacji dla każdego, kto planuje surfować w okolicy. Zawierają również subtelne "wezwanie do działania", które jest linkiem do ich strony internetowej w celu uzyskania dalszych informacji. Tylko jeden na osiem postów dostosowanych do przedmiotów dostępnych w ich sklepie stanowi raczej "ps" lub "przy okazji" wzmiankę o oferowanych produktach w sprzedaży, a nie o typowym agresywnym marketingu sprzedaży bezpośredniej. Bardziej luźne podejście do mediów społecznościowych jako narzędzia sprzedaży sprawia, że jest ono o wiele bardziej skuteczne.

Starasz się być autorytetem w sprawach, które otaczają Twój biznes, aby ludzie Cię szanowali i cieszyli się Twoją radą i wiedzą.

To może być trochę bardziej skomplikowane w kontekście B2B, ale nadal masz bogatą wiedzę na temat swojej branży, którą możesz przekazać dalej. Ludzie, którzy podążają za firmą B2B w mediach społecznościowych to nadal ludzie, nawet jeśli podążają za tobą pod szyldem swojego pracodawcy. Więc zaangażowanie w kontekście B2B jest nadal rozmowa, może więcej o przekazywaniu informacji branżowych lub wiadomości. To powinno być w branży, w której działasz i silnie związane z tym, co robisz. General Electric odnosi duże sukcesy na portalach społecznościowych dzięki swoim zabawnym, edukacyjnym i informacyjnym stanowiskom. Dzielą się wiadomościami na temat wynalazków lub wynalazców stojących za powszechnymi produktami gospodarstwa domowego, ale w sposób nieformalny, z lekkim sercem.

Oto przykład tweetera GE, który dzieli się ciekawymi informacjami wewnętrznymi na temat tego, co dzieje się wewnątrz Jet Silnika. Ze względu na to, że publiczność jest głównie inżynierska, jest to bardzo istotna treść związana z działalnością firmy GE, ale nie oparta na sprzedaży.

Wielką rzeczą, której należy unikać, jest mówienie ludziom o swoich produktach przez cały dzień. Media społecznościowe to nie kanał zakupowy! Ludzie będą wyłączać lub nawet ukrywać cię przed ich przekazem, jeśli bombardujesz ich wiadomościami o sprzedaży twojego produktu lub usługi. Jeśli wprowadzasz na rynek coś nowego, to może to być właściwe w zależności od tego, jak sobie z tym radzisz. Zdejmij kapelusz sprzedawcy i porozmawiaj o tym, jakbyś wyjaśniał to koledze, albo po prostu powiedz "oto nowa rzecz, sprawdź to". Podobnie, jeśli masz sprzedaż na to może być OK, być może podkreślając konkretny produkt, ale nie jeśli masz częstą sprzedaż lub jesteś firmą rabatową. Na portalach społecznościowych, ludzie lubią wpisy informacyjne, ale jeśli możesz sprawić, że to też będzie zabawne, to możesz być na zwycięzcę.

Humor jest świetnym narzędziem sprzedaży. To stawia ludzi w spokoju, co pomaga im połączyć się z tobą, a następnie Twojej marki. Nie mówię tu o mówieniu niektórym osobom, że "Co jest brązowe i lepkie?" ma całkiem niszową publiczność. Sarkazm Sassy może działać naprawdę dobrze w zależności od klientów, ale nie zmuszać do czegoś, Twój ton w mediach społecznościowych powinny odzwierciedlać cię w życiu, jak jesteś budowania tożsamości online dla ludzi do odnoszenia się do. Meme's są tutaj świetnym narzędziem (zdjęcia z tekstem lub cytatami), a obraz w poście otrzyma znacznie większe zaangażowanie niż zwykły tekst. Pozostanie pozytywnym jest generalnie ważne. Nie musisz komentować i dzielić się rzeczami, które ci się nie podobają; możesz po prostu skupić się na tym, co odzwierciedla twoje zainteresowania i perspektywę, promując przyjazną naturę.

Najważniejsze jest to, że nie ma potrzeby zajmowania się sprzedażą, bądź sobą, bo to twoja osobowość sprzedaje się w mediach społecznościowych.