Budowanie zaufania klientów dzięki projektowi zrównoważonego rozwoju

8 grudnia 2021

Nasze wskazówki dotyczące haseł zrównoważonego rozwoju można znaleźć w nadchodzącym wydaniu magazynu GDUSA lub przeczytać cały blog poniżej.

Hasła związane ze zrównoważonym rozwojem otaczają nas, gdy marketerzy i kreatywni starają się dotrzeć do konsumentów, którzy są bardziej świadomi ekologicznie niż kiedykolwiek wcześniej. Konsumenci troszczą się o wpływ na środowisko produktów, które kupują i chcą wiedzieć więcej o tym, jak te produkty są wytwarzane i jaka jest reputacja firmy, która je wytwarza.

Posiadanie autentycznej i znaczącej platformy zrównoważonego rozwoju nie jest już bonusem dla firm - jest to konieczność, aby sprostać wymaganiom konsumentów. W odpowiedzi na to, wiele firm używa terminów takich jak "ecofriendly", "sustainable", "green", "carbon-neutral", "environmentally friendly" o mieszanym znaczeniu.

Przyjrzyjmy się prawdziwemu znaczeniu tych terminów oraz sposobom na wzmocnienie zrównoważonego przekazu dla odbiorców i uniknięcie pułapek związanych z greenwashingiem.

Mów o tym, co istotne

Konsumenci oczekują jasności. Marketerzy i kreatywni mogą w tym pomóc, wybierając konkretne twierdzenie, definiując jego korzyści i wyjaśniając, dlaczego odbiorców powinno to obchodzić. Oto kilka typowych stwierdzeń dotyczących ochrony środowiska, które firmy wykorzystują do

reklamując swoje produkty i usługi oraz dlaczego mają one znaczenie:

  • Odpowiedzialne pozyskiwanie - jest to dobrowolne zobowiązanie firm do uwzględniania czynników społecznych i środowiskowych w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
  • Przyjazny dla środowiska - produkt lub działania nie są szkodliwe dla środowiska.
  • Odpowiedzialna za środowisko - firma dokłada wszelkich starań, aby zminimalizować wpływ, jaki może mieć na środowisko.
  • Cruelty-Free - tworzenie produktu nie wiąże się z żadnymi eksperymentami na zwierzętach.
  • Produkt zrecyklingu - produkt zawiera treści pochodzące z wcześniej używanych materiałów. Został on wytworzony przynajmniej częściowo z materiałów, które wcześniej zostały poddane recyklingowi. To, że coś jest wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, nie oznacza, że nadaje się do recyklingu.
  • Nadaje się do recyklingu - produkt może trafić do pojemnika na surowce wtórne, a nie na wysypisko śmieci. Ma potencjał do ponownego przetworzenia w nowy produkt.
  • Neutralny pod względem emisji dwutlenkuwęgla - produkcja tego produktu ma neutralny wpływ na emisję gazów cieplarnianych. Może to zostać osiągnięte poprzez działania mające na celu redukcję lub kompensację tych emisji. Emisje mogą być zredukowane lub zrównoważone dzięki energii wodnej, wiatrowej i słonecznej.

Terminy te mogą wydawać się ogólne i niejasne, gdy są używane bez wyjaśnienia. Jednak w połączeniu z bardziej szczegółowymi informacjami na temat źródeł zaopatrzenia, procesów produkcyjnych i ilości treści poddanych recyklingowi lub rodzajów dopuszczalnego recyklingu, są to ważne i znaczące stwierdzenia. Klienci i konsumenci często mogą znaleźć szczegółowe informacje na stronie internetowej firmy, aby lepiej zrozumieć promowane produkty i/lub usługi.

Niezależnie od przekazu, pamiętaj, że terminy związane ze zrównoważonym rozwojem mogą ocierać się o żargon techniczny. Ważne jest, aby dzielić się dobrymi uczynkami firmy za pomocą języka, który jest zrozumiały i istotny dla odbiorców.

Unikaj Greenwashing

  • Greenwashing to sytuacja, w której firma przedstawia swoje produkty lub usługi jako przyjazne dla środowiska bez podejmowania działań uzasadniających te twierdzenia. Oszczędni konsumenci dostrzegają niepoparte twierdzenia i pozostawienie poczucia oszustwa może zaszkodzić reputacji pojedynczego przedsiębiorstwa i może zniszczyć ogólną wiarygodność działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
  • Oto kilka typowych przykładów greenwashingu, których należy unikać
  • Używanie niejasnego, zrównoważonego języka, takiego jak "całkowicie naturalny", "w 100% zrównoważony", "certyfikowany zielony", "zielony produkt". Choć te terminy mogą brzmieć atrakcyjnie, bez większej ilości szczegółów nie mają one treści.
  • Projektowanie z wykorzystaniem obrazów, które przekazują odpowiedzialność za środowisko, nawet jeśli produkt lub usługa nie zostały stworzone z myślą o zrównoważonym rozwoju.
  • Używanie logo, które wygląda dobrze i może być zaprojektowane dla konkretnej firmy, ale nie jest wiarygodne lub zatwierdzone przez niezależną jednostkę certyfikującą.
  • Utożsamianie środków redukcji kosztów z działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju. Na przykład zachęcanie klientów, aby "poszli w zielone", wybierając elektroniczne rachunki zamiast drukowanych, co jest próbą redukcji kosztów.

Kluczem do sukcesu jest szczerość, przejrzystość i autentyczność w kontaktach z odbiorcami.

Wielu liderów w dziedzinie zrównoważonego rozwoju dobrze się komunikuje i pomocne może być sprawdzenie, w jaki sposób te firmy i twórcy się promują. Jeśli nie wiesz, gdzie szukać, sprawdź listę GDUSA "Responsible Designers to Watch" lub przyjrzyj się firmom takim jak Patagonia, REI, HP Inc. i oczywiście Domtar.

Poszerzenie swojej wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju pomoże Ci ostatecznie przyjąć przesłanie i przełożyć je na odpowiednie terminy dla Twoich odbiorców.

Chcesz poznać więcej wskazówek i trendów dotyczących zrównoważonego rozwoju? Subskrybuj podcast Paper Matters, dostępny na wszystkich głównych platformach oraz na stronie Paper.Domtar.Com/Paper-Matters-Podcast. Znajdź nas na Facebooku, Instagramie, Twitterze lub LinkedIn.

Tagi: Trendy i wskazówki dotyczące projektowania, Partnerstwo, Zrównoważony rozwój