Badania to amunicja w procesie projektowania
brief kreatywny jest w Twoich rękach... koncepcje kłębią się w głowie i jesteś gotowy, aby przetrzeć szlak swoimi niesamowitymi pomysłami i kreatywną wrażliwością. Whoa! Zwolnij, opanuj się trochę i poświęć czas na badania w procesie projektowania.
To może być łatwe dla projektanta graficznego, czy doświadczony lub niesolone, do głowy na nowy projekt jak samotny kowboj. Wiem to, bo sam to robiłem. Lata spędzone w tej branży nauczyły mnie, że niezależnie od tego, czy projektujesz logo, opracowujesz koncepcję drukowanego dzieła czy tworzysz stronę internetową, badania w procesie projektowania są niezbędne dla skutecznej komunikacji. Prowadzisz marketing dla jednej grupy do drugiej i konkurujesz z jeszcze inną grupą.
Kiedy już masz zakres projektu, istotne jest, aby mieć uchwyt na 4-Cs: Twój klient, konsument, konkurencja i towarzysze (twoi koledzy graficy).
Zespół razem
Twój klient jest Twoim partnerem. Dostosuj się do niego i jego potrzeb. Od tego momentu firma i jej produkt/usługa stają się Twoimi własnymi. Twoja lojalność nie pozostanie niezauważona. Pierwszym krokiem jest dokładne określenie, co chcesz przekazać na temat swojego produktu lub usługi. Czy wprowadzasz nowy produkt, sprzedajesz usługę, czy po prostu przypominasz konsumentom, że ich zaufana marka jest nadal najlepsza? Dużą część tej wiedzy można wykuć z kreatywnego zapytania, które otrzymujesz. Poznaj swoją firmę, jej historię i relacje na rynku. Przeanalizuj swój produkt lub usługę i zidentyfikuj pozytywy. Wykorzystaj tę wiedzę do podkreślenia cech, które odróżniają Twoją markę od konkurencji. Z kolei, trzymaj się z dala od tych cech, które tego nie robią. Ta część badań w procesie projektowania pomoże Ci ukierunkować projekt tak, aby Twój klient był zadowolony.
Traf w swój cel
Opanowanie badań konsumenckich jest sztuką samą w sobie. Cel jest zawsze w ruchu i zmienia się. Odkrywanie, czego konsumenci chcą, potrzebują i co ich porusza, może okazać się frustrujące. Wykorzystaj to, co wiesz. Wiek, rasa, płeć, tło kulturowe, status społeczno-ekonomiczny i środowisko fizyczne odgrywają znaczącą rolę w tonie, obrazie, stylu i kolorach, które wybierasz, aby dotrzeć do konsumenta. Być może Twój konsument to starsza, dorosła kobieta z USA, na emeryturze, ale aktywna zawodowo. Ma tendencję do trzymania się marek, którym może ufać, ale może ulec wpływowi ideałów, które są zgodne z jej własnymi. Wykorzystanie obrazu babci pchającej wnuka na huśtawce może zmotywować ją do wyboru Twojej marki. Prosta ilustracja, ale lekceważenie motywacji Twojego targetu może sprawić, że zupełnie nie trafisz w dziesiątkę.
Obserwuj swoich rywali
Identyfikacja i śledzenie konkurencji jest często zapominanym krokiem. Pominięcie tego krytycznego kroku w badaniach może spowodować utratę szans na rozwój Twojego przekazu. Wykorzystaj wszystkie zasoby, które masz do dyspozycji. Jeśli to możliwe, wypróbuj ich produkt lub usługę. Przeanalizuj przekaz marketingowy konkurenta. Zbieraj reklamy, sprawdź ich stronę internetową, śledź ich kanały mediów społecznościowych i szukaj recenzji. Twoja staranność w tym obszarze konkurencyjnych badań w procesie projektowania okaże się nieoceniona. Używane właściwie te informacje będą ustawić wiadomość od siebie i prowadzić konsumentów do firmy.
Pobudzić wyobraźnię
W tym momencie powinieneś mieć wszystkie klient, konsument i konkurent mądrość trzeba hash out wiadomość o tym, co sprzedajesz, dlaczego powinni kupić i jak twój jest lepszy. "Co teraz?" mówisz, chomping na bit. Moja rada ... tylko trochę więcej badań przed blazin "twórczy szlak. Internet jest twoim przyjacielem. Na wyciągnięcie ręki masz mnóstwo inspiracji, które podsycą twój ogień. To może być trochę przytłaczające. Ale zrobiłeś swoje badania i zawęziłeś swój zakres. Teraz sprawdź prace innych projektantów. Znajdź rozwiązania projektowe dla podobnych marek, ale nie ograniczaj się do nich. Być może odkryjesz nowe podejście do marketingu swojego produktu, który po prostu działa. Ten ostatni element układanki badawczej może być bodźcem, który ożywi Twój projekt.
Teraz, wykorzystując wszystko, czego nauczyłeś się o 4-C, nadszedł czas, aby postawić buty na ziemi. Prawdę mówiąc, same badania w procesie projektowania nie sprawią, że staniesz się "Head Honcho Designer", ale będziesz na dobrej drodze do stworzenia wspaniałej pracy, która sprawi, że zostaniesz zauważony i nawiązania lojalnej współpracy, która sprawi, że klienci będą mieli Cię na oku.