5 wskazówek, jak przyciągnąć nowe pokolenie do branży poligraficznej

11 października 2021

Weź udział w dowolnej konferencji branży poligraficznej, a przekonasz się, że marketing pokoleniowy jest gorącym tematem. I nie bez powodu; aby branża poligraficzna mogła się rozwijać, dzisiejsze drukarnie muszą nie tylko odwoływać się do nowych pokoleń klientów, ale także nauczyć się, jak przyciągać i zatrzymywać wartościowych pracowników. Ale czy branża poligraficzna robi to dobrze, jeśli chodzi o nawiązywanie kontaktów z następną generacją profesjonalistów w celu przyciągnięcia ich do branży?

Te pięć powszechnych nieporozumień może sprawić, że przegapisz wielkie talenty dla swojego zespołu. Świeże spojrzenie może być właśnie tym, czego potrzebujesz, aby skutecznie ocenić kandydatów do kolejnego nowego zatrudnienia.

    NASTĘPNE POKOLENIE NIE OCZEKUJE, ŻE MOŻLIWOŚCI ZOSTANĄ IM WRĘCZONE, ALE OCZEKUJE ROZWOJU KARIERY W ZAMIAN ZA CIĘŻKĄ PRACĘ.

Od dawna pokutuje stereotyp, że nowe pokolenia są uprawnione i oczekują "trofeów za uczestnictwo" za samo pojawienie się w pracy. Prawda jest taka, że zwłaszcza przedstawiciele pokolenia Z będą niestrudzenie pracować dla pracodawcy, ale oczekują, że awans będzie oparty na zasługach, a nie na stażu pracy. Najlepszą rzeczą, jaką może zrobić członek

Najlepszą rzeczą, jaką może zobaczyć przedstawiciel nowszego pokolenia, aby wyrobić sobie pozytywne zdanie o firmie, jest osoba, która awansowała w oparciu o umiejętności, ciężką pracę i zasługi, nie poświęcając na to 50 lat.

    ABY POMÓC PRACOWNIKOM WNOSIĆ WIĘKSZĄ WARTOŚĆ I ODCZUWAĆ WIĘKSZE POCZUCIE SATYSFAKCJI W PRACY, NALEŻY NADAĆ PRIORYTET CIĄGŁEMU UCZENIU SIĘ.

Nowe badania pokazują, że szkolenia z zakresu umiejętności technicznych (80%) oraz programy rozwoju zawodowego doskonalące umiejętności miękkie (74%) są postrzegane jako jedne z najważniejszych korzyści dla zatrzymania pracowników w ciągu najbliższych pięciu lat. Wykorzystaj połączenie formalnych warsztatów, narzędzi opartych na technologii i szkoleń krzyżowych, aby dostosować kształcenie ustawiczne do każdej osoby.

    CENIĄ DOŚWIADCZENIA, ALE OCZEKUJĄ RÓWNIEŻ UCZCIWEGO WYNAGRODZENIA.

Popularny sondaż Harris Poll stwierdza, że 78% millenialsów wolałoby wydać pieniądze na doświadczenia niż na dobra materialne. Podczas gdy to stwierdzenie jest nadal prawdziwe, często jest ono błędnie interpretowane jako "millenialsi nie dbają o pieniądze, dbają tylko o doświadczenia". Newsflash- doświadczenia kosztują pieniądze! Z każdym pokoleniem, podwyżka lub dodatkowa premia jest najlepszym sposobem na pokazanie osobie, że jest doceniana.

    WARTOŚCI SĄ WAŻNIEJSZE NIŻ CELE, A DO TEGO MUSZĄ BYĆ AUTENTYCZNE.

Według ostatniego badania Deloitte, w którym wzięło udział ponad 7,700 millenialsów z 29 krajów, 84% uważa, że ich obowiązkiem jest zmienianie świata. Ze względu na podobne statystyki, słyszeliśmy niezliczoną ilość prelegentów doradzających drukarniom "znalezienie przyczyny", aby przyciągnąć pracowników. Prawda jest taka, że nowszych pokoleń nie przyciąga jednorazowa sprawa; chcą pracować dla firmy, która podziela ich wartości - tj. zasady, przekonania i standardy zachowania firmy. Wolą budować swoją karierę w firmie, która zapewnia stałe wsparcie pracownikom, którzy uczestniczą w ważnych dla nich przedsięwzięciach.

Aby przyciągnąć nowe pokolenie, poświęć czas na zgłębienie i poznanie unikalnych wartości Twojej firmy. Następnie umieść te wartości w centrum uwagi swojej marki - zarówno wizualnie, jak i głosowo. Po ich ustaleniu upewnij się, że podstawowe wartości marki są przekazywane w każdym punkcie styku - od reklamy firmy, poprzez ogłoszenia o zatrudnieniu, interakcje z klientami, aż po nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami.

    NOWE POKOLENIA PRACOWNIKÓW SĄ LOJALNE WOBEC FIRM, KTÓRE MAJĄ SILNEGO, PRZEJRZYSTEGO LIDERA.

Mimo że mają reputację osób nielojalnych i "zmieniających pracę", 67% millenialsów twierdzi, że lojalność wobec pracodawcy jest dla nich ważna. Kluczem dla pracodawcy do wykorzystania tej lojalności jest przejrzystość - nowsze pokolenia chcą rozumieć, w jaki sposób wpisują się w szerszą perspektywę. Jasne komunikowanie celów firmy i przekazywanie pracownikom bieżących informacji zwrotnych na temat ich wyników może mieć znaczący wpływ na sukces firmy (i pracowników).

To oczywiste, że przyciąganie i zatrzymywanie nowych, wydajnych pracowników jest ważne dla Twojej firmy. Większe zaangażowanie w swoją grupę docelową poprzez udział w programach stażowych i mentorskich na uczelniach wyższych oraz poszukiwanie talentów "nieszablonowych" w takich programach jak inżynieria, technologia i marketing może naprawdę pomóc w rozszerzeniu kontaktów z młodymi i obiecującymi pracownikami. Przyjmując perspektywy zawodowe, które mogą różnić się od perspektyw poprzednich pokoleń, otworzysz swoją firmę na zupełnie nową erę możliwości - i sukcesów.

Tagi: Marketing dla wielu pokoleń