11 skutecznych sposobów promowania treści w mediach społecznościowych

23 maja 2023

Ten artykuł został napisany przez Marka Longa.

Media społecznościowe to platforma nie tylko do łączenia się z przyjaciółmi i rodziną, ale także ze stałymi klientami, potencjalnymi klientami, a nawet z rywalami.

wiadomość sponsorowana



Nie możesz oczekiwać, że Twój biznes online odniesie sukces, jeśli nie jesteś połączony za pośrednictwem mediów społecznościowych. Aby jednak Twoja obecność w mediach społecznościowych była naprawdę odczuwalna dla wszystkich, musisz skutecznie promować swoje treści. Oto jak to zrobić.

Kliknij tutaj, aby tweetować te wskazówki dotyczące mediów społecznościowych.

1. Nagłówki są ważniejsze niż myślisz

Nie można zaprzeczyć znaczeniu nagłówków w mediach społecznościowych i często są one ważniejsze niż sama treść. Powinieneś stworzyć wiele tytu łów dla każdego postu, aby móc promować tę samą treść wiele razy.

Oto kilka narzędzi, które pomogą Ci wygenerować wspaniałe tytuły, a nawet przeanalizować ich wartość.

  • Ostateczna lista szablonów nagłówków
  • Seopressor.com/Headline Generator
  • CoSchedule Headline Analyzer
  • Niesamowite narzędzia do optymalizacji nagłówków i treści

2. Połącz się wizualnie ze swoimi obserwatorami

Niezwykle ważne jest, aby połączyć się z odwiedzającymi wizualnie. Zacznij od przyciągającego wzrok, imponującego zdjęcia na okładkę. Może nie wydawać się to zbyt ważne, ale robi wrażenie na odwiedzających i zachęca do kliknięcia. Twoje zdjęcie na okładkę jest jak okno prezentujące Twoją markę. Zadbaj o to, by było świeże, nowe i ekscytujące, by zachęcać do klikania.


wiadomość sponsorowana



3. Korzystaj z szerokiej gamy mediów do udostępniania i promowania treści

Postaw na dynamiczną promocję treści i powstrzymaj się od udostępniania samego tekstu. Filmy i zdjęcia są uważane za najczęściej udostępniane elementy w mediach społecznościowych. Treści informacyjne i merytoryczne, zebrane w punktach, zachowują zainteresowanie czytelników znacznie bardziej niż długie akapity. Infografiki są doskonałym źródłem do udostępniania treści w sposób kolorowy i interesujący. Chociaż infografiki wymagają dużo czasu i wysiłku, są one udostępniane znacznie częściej.

Zobacz tutaj, aby zapoznać się z narzędziami do tworzenia żywych infografik i darmowych fotografii stockowych.

4. Dostosuj i zoptymalizuj swoje posty

Aby upewnić się, że Twoje posty społecznościowe są klikane lub angażowane, musisz zoptymalizować każdą treść pod kątem odpowiedniego medium. Oznacza to stosowanie odpowiednich rozmiarów zdjęć w mediach społecznościowych i optymalnej długości tekstu dla każdego medium. np. zdjęcia na Instagramie najlepiej sprawdzają się w kwadracie, ale posty na Facebooku najlepiej sprawdzają się w prostokącie. Korzystaj również z hashtagów, aby Twoje treści docierały dalej.

5. Dziel się swoimi osiągnięciami: Liczby mają znaczenie

Śledź liczbę obserwujących, sprzedaż i nagrody i publikuj je. Ludzie lubią postęp i czują, że są jego częścią. Na przykład, gdy zobaczysz, że 1000 osób polubiło Twoją stronę i uwielbiają treści, które na niej udostępniasz, zrób wielkie ogłoszenie. Zdjęcie autorstwa Vladimira Marchukova.

6. Informacje zwrotne od obserwujących są niezbędne

Twoi obserwatorzy są Twoimi klientami, a klient ma zawsze rację. Nawiąż z nimi kontakt. Poproś ich o opinie. I zwracaj na nie uwagę. Jeśli Twoja marka lub produkt może zostać ulepszony, aby zaspokoić potrzeby klientów, o co więcej możesz prosić? Nie ma nic lepszego niż zadowolony klient. Są oni w rzeczywistości ambasadorami Twojej marki. Dają ci rozgłos bez żadnych inwestycji z twojej strony. W rzeczywistości możesz traktować komentarze i opinie, które otrzymujesz, jako think tank dla swojej marki.

wiadomość sponsorowana


Jednak gdy ktoś tweetuje lub publikuje coś na Twoim koncie, niezależnie od tego, czy jest to dobre, złe czy neutralne, zawsze musisz odpowiedzieć.

7. Zapytaj swoich obserwujących i odwdzięcz się

Twoimi największymi promotorami są Twoi fani i obserwatorzy. Proś, a otrzymasz. Uzyskaj ich pomoc w udostępnianiu i promowaniu swoich treści wśród znajomych i obserwujących. Ich opinie mają większą wartość niż jakakolwiek inna reklama, którą robisz sam.

Powinny jednak istnieć również pewne korzyści dla fanów. Podziękowanie im i docenienie ich publicznie byłoby dobrym sposobem na rozpoczęcie, ale będziesz musiał przejść tę dodatkową milę; po tym, jak mówimy o twoich lojalnych klientach. Cokolwiek robisz, rób to z głębi serca.

Oto kilka sugestii, jak docenić lojalnych fanów i obserwujących:

  • Spersonalizowane notatki, e-maile lub inne metody docenienia wysiłków wiernych fanów. Na przykład Facebook niedawno podziękował wybranym użytkownikom, tworząc spersonalizowane wideo przyjaźni i dał możliwość edycji, co zdecydowanie poruszyło ich serca.
  • Możesz również podziękować swoim klientom, tworząc zdjęcie lub film, który stawia ich w centrum uwagi. Bądź kreatywny. Masz potencjał do robienia wielu rzeczy - po prostu musi to mieć osobisty i ludzki charakter.
  • Darmowe prezenty, zniżki i inne gratisy są zawsze doceniane przez wszystkich.

8. Udostępniaj swój post w godzinach szczytu

Kiedy większość docelowych odbiorców korzysta z platformy społecznościowej, na której publikujesz? Ważne jest, aby treści, nad którymi tak ciężko pracowałeś, były widoczne dla dużej liczby widzów. Publikuj w godzinach szczytu, zgodnie z różnymi platformami społecznościowymi.

Facebook ma Facebook Insights, które pomagają określić godziny szczytu dla docelowych odbiorców, a Buffer ma narzędzie do optymalizacji na podstawie poprzednich postów.

9. Udostępniaj swoje treści w wielu momentach

Na początku artykułu wspomniano, że korzystne jest utworzenie kilku tytułów dla tego samego postu. Jest to ważne, ponieważ w rzeczywistości można udostępniać ten sam post wiele razy w różnych godzinach i datach. Wszyscy użytkownicy nie mogą zobaczyć Twojego posta w tym samym czasie, więc publikując go wiele razy w odpowiednich odstępach czasu, możesz zapewnić, że Twoje treści dotrą do maksymalnej liczby odbiorców. Bufor to świetne narzędzie do tego celu.

10. Wykorzystaj sekcję komentarzy

Sekcja komentarzy na własnej stronie jest niezbędna do wielu celów. Pozwala komunikować się z fanami, a także daje im szansę na przedstawienie swoich opinii i przemyśleń.

Komentowanie umożliwia również wyrażanie opinii na innych platformach. W rzeczywistości możesz wykorzystać sekcję komentarzy na innych stronach, aby promować swoje treści w dyskretnym tonie. Na przykład, możesz zaoferować swoje wskazówki w poście, a następnie link do swojego artykułu z bardziej szczegółowymi wskazówkami.

-

Mark Long jest badaczem i blogerem z doświadczeniem w pisaniu na wiele tematów, w tym SEO, AdWords, PPC i innych. Obecnie pisze dla Saba SEO, , zaufanej firmy SEO z San Diego.