11 niezbędnych wskazówek dotyczących projektowania logo dla właścicieli małych firm
Twoje logo może stworzyć lub zniszczyć Twój biznes. Dlaczego? Ponieważ opowiada historię o Twojej firmie i komunikuje jej unikalną propozycję wartości.
Jest to pierwsza rzecz, którą widzą klienci i pierwsza rzecz, która zostanie oceniona, gdy ktoś podejmie decyzję o zakupie.
wiadomość sponsorowana
Twoja firma jest prawdopodobnie niesamowita. Masz świetny zespół, ambitne cele i doskonały produkt lub usługę. Jeśli jednak nikt nie wie o Twojej firmie, nigdy nie osiągniesz sukcesu, którego pragniesz.
Dlatego tak ważne jest dobre logo. To pierwszy sprzedawca, przedstawiciel klienta, marketingowiec i budowniczy marki w jednym. To esencja Twojego biznesu, dlatego projekt logo Twojej firmy jest tak ważny.
Ale nie martw się, nie ma presji! Niezależnie od tego, czy projektujesz własne logo, czy przekazujesz opinię projektantowi logo, jesteśmy tutaj, aby pomóc w najważniejszych wskazówkach dotyczących projektowania. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, a Twoje logo i firma wyróżnią się w sercach i umysłach konsumentów.
-
Naucz się projektowania logo 101
Pasuje, że jest to pierwsza wskazówka. Projektowanie logo może początkowo wydawać się łatwe, ale szybko przekonasz się, jak trudny jest proces projektowania. Ważne jest, aby zacząć od podstawowego zestawu założeń podczas projektowania logo dla swojej firmy. Nawet jeśli chcesz dodać wartość szokującą, łamiąc zasady projektowania swoim logo, musisz przynajmniej wiedzieć, jakie zasady złamać w pierwszej kolejności.
wiadomość sponsorowana
Dlatego poznanie podstawowych zasad projektowania jest ważne podczas burzy mózgów na temat logo firmy.
Logo może być charakterystyczne, odważne, praktyczne, szokujące lub stonowane. Ale wszystkie zasady projektowania są takie same. Po pierwsze, logo musi być proste. Nie ma sensu przesadzać. Jednak logo firmy powinno również zapadać w pamięć i być trwałe, wytrzymując próbę czasu. Istnieje więc równowaga, którą należy osiągnąć. Wreszcie, logo firmy musi być uniwersalne i odpowiednie dla docelowych odbiorców. Dowiedz się również, ile kosztuje projekt logo.
Możliwe jest osiągnięcie wszystkich tych rzeczy poprzez zrozumienie projektu logo 101. W rzeczywistości wszystkie te rzeczy to projektowanie logo 101.
-
Ustal swój własny proces projektowania
Teraz może się wydawać, że nic z tego nie ma znaczenia, jeśli zlecisz projektowanie logo grafikowi. Błąd. Zawsze ważne jest, aby zrozumieć cały proces, więc nawet jeśli zdecydujesz się zatrudnić projektanta logo do pomocy, będziesz wiedział, czego się spodziewać. Ta sama zasada dotyczy wskazówki numer jeden powyżej. Znajomość podstaw projektowania logo pomoże ci stworzyć najlepsze logo, niezależnie od tego, czy projektujesz je samodzielnie, czy nie.
Dlatego ważne jest, aby ustanowić własny proces projektowania, z samym sobą, członkami zespołu wewnętrznego lub grafikiem. Poprawi to komunikację i usprawni cały proces.
wiadomość sponsorowana
Zacznij od briefu projektowego. Przeprowadź ankietę lub wywiad z klientem lub grupą klientów, aby sporządzić notatki. Następnie przeprowadź badania na temat swojej branży, jej historii i otoczenia konkurencyjnego. Następnie, korzystając z notatek i badań, przejrzyj projekty logo, które odniosły sukces w podobnych firmach i środowiskach.
Po zakończeniu wszystkich prac wstępnych, wykonaj szkice potencjalnych projektów logo. Poprawiaj i kontynuuj szkicowanie, aż będziesz miał dobry pomysł na to, jak może wyglądać. Następnie zaleca się skorzystanie z usługi projektowania logo, aby dopracować ogólny pomysł.
To tylko przykładowy proces projektowania. Każda firma powinna mieć proces dostosowany do jej konkretnych potrzeb. Ważne jest jednak, aby proces ten został ustanowiony.
-
Ucz się od dużych marek
Nie bez powodu niektóre organizacje stają się największymi markami na świecie. I odwrotnie, istnieje powód, dla którego inne firmy nigdy nie ruszają z miejsca. Tak więc, decydując się na projekt logo dla swojej firmy, dlaczego nie wziąć przykładu z renomowanych firm?
Nike jest tego doskonałym przykładem. Ta międzynarodowa firma zbudowała markę wokół logo i sprawiła, że jej logo i slogan są rozpoznawalne na całym świecie. Co sprawia, że logo Nike Swoosh jest tak dobre? Dlaczego jest to świetne logo?
Odpowiedzi na te pytania pomogą zrozumieć, co sprawia, że logo jest dobre, a co nie. Następnie, gdy nadejdzie czas na wymyślenie własnej marki biznesowej, będziesz wiedział, co powinieneś zrobić, a czego unikać. Nie psuj tego, co nie jest naprawione. Ucz się od największych marek.
-
Unikaj stereotypów
Łatwiej powiedzieć niż zrobić. Jeśli jednak spojrzeć na wszystkie dzisiejsze logo firm, wiele z nich to rażące klisze lub, co gorsza, rażące sprzeczności. Wiesz, żarówka oznaczająca pomysły, błyskawica oznaczająca innowacje itp. Wszystkie te obrazy, choć świetne, są nadużywane.
Zamiast tego podejdź kreatywnie do rodzaju projektu, który próbujesz stworzyć. W szczególności zrozum, jaką wiadomość próbujesz rozpowszechnić. Jakie są wartości Twojej firmy i co odróżnia Cię od konkurencji? Następnie, gdy zrozumiesz, co próbujesz powiedzieć, zastanów się, jak możesz to powiedzieć inaczej. Jak zaprojektować logo, aby klienci je zrozumieli, a jednocześnie wyróżnić się na tle konkurencji?
Staraj się unikać stereotypów. Wciąż istnieje wiele sposobów na zaprojektowanie logo w taki sposób, aby było komunikatywne i zrozumiałe. Staraj się nie podążać za tłumem.
-
Zakop się w swojej marce
wiadomość sponsorowana
Omówiliśmy już proces projektowania logo. To ważne, jeśli pamiętasz. Częścią tego procesu projektowania było badanie branży i konkurencji. Ale równie ważna jest wiedza o własnej firmie i jej marce. Nie możesz zaprojektować skutecznego logo, jeśli naprawdę nie rozumiesz swojej firmy i wartości, jaką dostarcza konsumentowi końcowemu.
Tak więc, przed rozpoczęciem procesu projektowania, a nawet w jego trakcie, upewnij się, że zanurzyłeś się w marce swojej firmy. Dowiedz się, co czyni ją wyjątkową i co sprawia, że klienci do niej wracają. Lepiej zrozum operacje swojej firmy i dowiedz się, skąd pochodzi wartość dodana. Wreszcie, porozmawiaj ze swoimi pracownikami i przeprowadź wywiady z członkami zespołu, którzy sprawiają, że Twoja firma działa.
Poznaj swoją firmę tak, jakbyś spotkał się z nią po raz pierwszy. Tylko wtedy zrozumiesz ją na tyle, aby pomóc zaprojektować odpowiednie logo.
-
Starannie wybierz krój pisma
Ok, do tego momentu omawialiśmy wskazówki dotyczące projektowania, aby dać ci najlepsze pomysły na logo. Poprzednie pięć wskazówek miało na celu wprowadzenie cię w odpowiednią mentalną przestrzeń, abyś mógł przygotować się do myślenia o najlepszych ogólnych projektach. Teraz omówmy szczegóły projektu, które mogą pomóc w procesie projektowania logo dla Twojej firmy.
Pierwszą z tych wskazówek jest ostrożny wybór kroju pisma. Słowa składające się na nazwę firmy są najważniejszą częścią logo, nawet jeśli na to nie wyglądają. Wynika to z faktu, że jest to centralny element projektu logo i oznacza główny identyfikator Twojej firmy: jej nazwę.
Pomyśl o kroju czcionki Microsoftu w porównaniu z decyzją Facebooka o użyciu małej litery "f" w swojej nazwie. Microsoft jest głównie szary, podczas gdy Facebook jest zwykle przedstawiany jako białe litery na niebieskim tle. Każda z tych drobnych decyzji dodatkowo wzbogaca logo firm, a tym samym ich ogólną markę.
Tak więc, kiedy myślisz o projekcie logo, nie zapomnij o kroju pisma. Musisz zdecydować, czy chcesz stworzyć własny, niestandardowy krój pisma, czy dostosować istniejący. Niezależnie od tego, zachowaj prostotę i czytelność.
-
Poważnie rozważ logo składające się wyłącznie z czcionki
Logo typu type-only, jak sama nazwa wskazuje, to logo wykorzystujące wyłącznie tekst. Jest to najprostszy i najbardziej elegancki rodzaj logo, który odniósł wielki sukces. Tak więc, kiedy omawiasz swój projekt logo, nie wykluczaj nazwy swojej firmy w angażującej i interesującej czcionce.
Jeśli jednak zdecydujesz się pójść tą drogą, wybrana typografia musi być interesująca dla całego logo. Tak więc, o ile nie chcesz prostego projektu ze względu na jego surowość, prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie odważny i przyciągający wzrok niestandardowy krój pisma lub stworzenie unikalnego kroju pisma dla swojego logo.
Najlepsza część logo składającego się wyłącznie z czcionki? Możesz przekształcić je w logo w rozmiarze ikony! Pomyśl ponownie o projekcie Facebooka. Jego logo to biały napis na niebieskim tle. Ale kiedy stworzyli swoją aplikację mobilną, byli w stanie przekonwertować swoje logo, używając małej litery "f" jako całego projektu. No i nie można zapomnieć o niebieskim tle. Widać jednak, dlaczego logo składające się wyłącznie z czcionki może być tak skuteczne.
-
Polegaj na negatywnej przestrzeni
Negatywna przestrzeń jest jednym z najbardziej podstępnych i skutecznych sposobów projektowania logo. Podczas gdy główny projekt logo przyciąga wzrok, to w rzeczywistości to, czego tam nie ma, przyciąga uwagę osoby. W rzeczywistości, jeśli negatywna przestrzeń jest skutecznie wykorzystywana, prawie niemożliwe jest określenie, co dokładnie jest tak atrakcyjne w obrazie, tylko że tak jest.
Pomyśl o projekcie logo FedEx. Podczas gdy fioletowe i pomarańczowe litery natychmiast przyciągają wzrok, jest coś, co sprawia, że wydaje się szybkie i poruszające się do przodu. Jest to zamierzone, ponieważ propozycja wartości FedEx to szybka i skuteczna dostawa paczek.
Widać to, gdy przyjrzymy się bliżej. Pomiędzy literami "E" i "X" logo FedEx znajduje się biała strzałka skierowana w prawo. Tworzy ją negatywna przestrzeń. Jest to jednak najważniejsza część logo FedEx, ponieważ jest to część projektu, która komunikuje wartość marki.
-
Stwórz projekt, który jest aktywny
Najgorszą rzeczą, jaką można zrobić, projektując logo dla swojej firmy, jest uczynienie go pasywnym. Dlatego najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest uczynienie go aktywnym!
Ale czym jest aktywny projekt logo? Świetne pytanie! Aktywne logo to takie, które sprawia wrażenie ruchu. Przypomnijmy sobie logo FedEx. Jest to podstawowy przykład logo, które jest aktywne dzięki strzałce. Istnieją jednak bardziej złożone projekty logo, które naprawdę sprawiają, że firma czuje, że dokądś zmierza.
Weźmy na przykład logo Twittera. Marka firmy jest przedstawiona przez kreskówkowego ptaka, który wydaje się startować lub już szybować. Jego dziób jest skierowany pod kątem 45 stopni, a skrzydła są szeroko rozpostarte. Jest to postrzeganie działania. Teraz projekt logo nie musi być tak wyraźny, ale nawet jeśli jest to logo składające się tylko z czcionki, upewnij się, że daje poczucie aktywności.
Klienci rezonują z markami, które wydają się być w ruchu.
-
Stwórz kombinację
Często zdarza się, że firma ma logo i slogan. A jeśli przyjrzysz się wystarczająco uważnie, firmy te często będą miały logo, które łączy te dwa elementy. To świetny znak dobrego logo. Takiego, które może mieć znaczenie zarówno osobno, jak i łącznie z logo firmy.
Wracając do przykładu Nike, logo firmy często pojawia się wraz z hasłem "Just Do It", jednym z najbardziej kultowych powiedzeń w reklamie marki. Możesz jednak dodać Nike Swoosh do sloganu, zachować go osobno, a nawet wybrać tylko slogan. Wszystkie trzy kombinacje są rozpoznawalne.
Dlatego też, gdy wymyślasz projekt logo, upewnij się, że pasuje on do misji lub sloganu Twojej firmy. Napisz prostą kopię tak, aby wzmacniała projekt logo i odwrotnie.
-
Szukaj opinii, ale nie słuchaj wszystkiego
Projekty logo są subiektywne. Niektórym się spodoba, a innym nie. Ważne jest jednak, aby szukać opinii, aby upewnić się, że nie przegapiłeś niczego ważnego. Istnieją niezliczone przykłady projektów, które zostały uznane za nieodpowiednie, mimo że firma nigdy nie miała takiego zamiaru.
Tworzenie logo, które obraża ludzi, nawet jeśli jest to niezamierzone, to świetny sposób na zrujnowanie marki firmy i jej reputacji. Aby temu zapobiec, szukaj konstruktywnych opinii od zaufanych osób. Upewnij się tylko, że nie słuchasz ich wszystkich, ponieważ ludzie zawsze będą mieli własne opinie, choćby najmniejsze.
Podsumowanie
Najważniejsze jest to, że nie ma schematu idealnego projektu logo. Potrzeba wielu przemyśleń i poprawek, aby uzyskać coś, co pasuje do Twojej firmy.
Jeśli jednak posłuchasz 11 powyższych wskazówek i będziesz chciał przetestować i wdrożyć unikalne projekty, będziesz miał skuteczne logo dla swojej firmy w mgnieniu oka.
Skuteczny projekt logo - infografika
Logo to ważny aspekt wizualny każdej firmy. Bez względu na to, w jakiej branży działasz lub jaki produkt/usługę oferujesz, Twoje logo robi pierwsze wrażenie. Ale czy to oznacza, że logo koreluje z sukcesem?
SmartSign stworzył wizualny przewodnik po przeanalizowaniu ponad 2000 logo, aby pokazać najlepsze atrybuty logo, które są skorelowane z sukcesem. Atrybuty logo analizowane przez SmartSign to kolor, typ, kształt i styl logo.
Niektóre kluczowe wnioski obejmują większość logo, które są minimalne, kanciaste i używają niebieskich lub ciemnych kolorów jako podstawowego koloru. Sprawdź to poniżej, aby dowiedzieć się, czy logo Twojej firmy pasuje do atrybutów szybko rozwijających się i odnoszących sukcesy firm, a także co składa się na dobre logo.
Infografika dostarczona przez Visme.