10 nawyków, które łączą dyrektorów kreatywnych

7 maja 2023

Ten post został stworzony przez Emelinę Spinelli, która jest również autorką 10 Tips I Learned Art Directing My First Photo Shoot.

Większość twórców wkracza do swojej branży z rozświetlonymi oczami. Widzą siebie jako dyrektorów artystycznych lub kreatywnych i myślą, że łatwo się tam dostać. Poza "wielkim nazwiskiem", dyrektorów kreatywnych łączą pewne poważne umiejętności techniczne i niesamowite zdolności ludzkie.

wiadomość sponsorowana



Przebycie drogi od młodszego projektanta do dyrektora kreatywnego prawdopodobnie nie nastąpi z dnia na dzień. Wykorzystanie wskazówek i nawyków zawartych w tym artykule przygotuje cię do wszelkiego rodzaju kreatywnych dobroci i wyśle cię na twoją drogę w górę drabiny sukcesu.

#1 Zawsze rób swoją najlepszą pracę, stawiaj najlepszą stopę do przodu

Naucz się rozwijać swój własny twórczy geniusz. Popychaj się nieustannie do wykonywania swojej najlepszej pracy, i to jeszcze lepszej.

Zawsze wchodź w projekt z doskonałym nastawieniem. Wiem, że to może zabrzmieć jak banał, ale nie ma nic lepszego niż wkładanie swojej najlepszej energii w każdy projekt, który realizujesz - niezależnie od tego, jak mały jest to projekt.


wiadomość sponsorowana



Wykorzystaj każdy projekt jako środek do doskonalenia swoich umiejętności.

Z punktu widzenia rozwoju osobistego, logo dla przyjaciela rodziny i strona internetowa dla bardziej wyrazistego klienta powinny otrzymać taką samą ilość gumy i entuzjazmu. Bądź podekscytowany każdym projektem, który przechodzi przez twoje drzwi. Uczysz się tak wiele z osobistego doświadczenia.

Jedynym sposobem, aby stać się lepszym jest wskoczenie w projekty, tworzenie częściej i stawianie sobie wyzwań.

#2 Zrozumienie marki i odbiorców

Dyrektorzy kreatywni są nie tylko... kreatywni. Pełnią również funkcję związaną z obsługą klienta. Ich celem jest pełne zrozumienie potrzeb klienta, a następnie przygotowanie jego epickiego zespołu kreatywnego do osiągnięcia sukcesu.

wiadomość sponsorowana


Zadbaj o zrozumienie brandingu, czym jest i dlaczego jest ważny. Branding to nie tylko logo, czy reputacja. Branding to tak naprawdę akt tworzenia strategii i kierunku działania. Strategia ta powinna wywołać emocjonalną reakcję u określonej grupy odbiorców.

Twoim celem jako kreatywnego jest zrozumienie tej strategii, a następnie przekazanie jej swojemu zespołowi - najlepiej jak potrafisz. Dyrektorzy kreatywni uczą się cech i charakterystyk marki oraz odbiorców, zanim przystąpią do projektowania jakiegokolwiek projektu.

Możesz pobrać darmowy szablon marki. Może on pomóc Twojemu klientowi być bardziej przejrzystym w komunikacji z Tobą.

Najlepszym sposobem na rozpoczęcie pracy z właściwą stopą jest opracowanie briefu klienta. Stwórz proces przyjmowania klientów, abyś mógł skalować swoje projekty i przyspieszyć komunikację oraz zrozumienie potrzeb klientów.

#3 Ćwicz swoje kreatywne mięśnie

Nie powtarzaj swoich kreatywnych pomysłów (dopóki nie wypracujesz specyficznego stylu kreatywnego, dla którego klienci będą cię szukać).

Nie ma nic z natury złego w powtarzaniu pomysłów lub "cytowaniu siebie". Chodzi o to, że jeśli konsekwentnie powtarzasz pomysły, wyrobisz sobie nawyk robienia tego. To może zahamować twoją kreatywność. Zamiast powtarzać tę samą kreatywność, przełam formę. Wyrażaj pomysły, których normalnie byś nie zrobił.

Ćwicz swój twórczy mięsień poprzez ciągłe łamanie zasad, które ustaliłeś dla kreatywności we własnej głowie. Nie musi to wyglądać "idealnie".

W dziedzinie kreatywności natknąłem się na wielu "perfekcjonistów". I, muszę przyznać, w pewnym momencie ja też nim byłem. Perfekcjonizm jest wymówką dla prokrastynacji. Ludzie mogą powiedzieć, że jeśli pomysł lub proces nie jest doskonały, nie jest gotowy do publikacji.

W tym stanie umysłu, pomysł nigdy nie będzie gotowy. I to jest prawdopodobnie główny powód, dla którego wiele kreatywnych pomysłów nie jest wysyłanych wystarczająco szybko... lub w ogóle. Nie popełniaj błędu utknięcia w wirze perfekcjonizmu.

Nikt nie zarabia na pomysłach, które siedzą za ścianą "to jeszcze nie jest doskonałe, popracujmy nad tym przez kolejny rok".

Zrób coś - nieidealnego. Ryzykuj więcej i przynoś bardziej szalone pomysły na stół. Zawsze możesz później zmniejszyć skalę. Innowacyjność nie bierze się z myślenia na małą skalę, myślenia bezpiecznego, ani z uniemożliwiania uruchomienia projektu poprzez ciągłe prace nad nim.

wiadomość sponsorowana


Innowacja rozwija się poprzez rozciąganie granic jak gumka, podejmowanie ryzyka i gotowość do porażki. Często, jeśli jesteś skłonny do porażki, jesteś również skłonny do sukcesu i stworzenia czegoś nowego.

Nazwa gry: myśl na dużą skalę, przesuwaj granice, publikuj często.

#4 Pozostań w budżecie

Zrozum biznesową stronę rzeczy. Spędzaj czas ucząc się o marketingu, marketingu w mediach społecznościowych i innych kreatywnych taktykach. Będziesz podejmować bardziej ukierunkowane decyzje z większą głębią zrozumienia.

Naucz się pozostać szczupłym. Jeśli uważasz, że projekt może wyjść poza budżet w oparciu o potrzeby klienta, upewnij się, że mówisz to i pronto. To daje Tobie i klientowi możliwość ponownego przemyślenia pewnych aspektów projektu i oceny priorytetów.

Utrzymuj linie komunikacyjne otwarte i pozostań w ramach przydzielonego budżetu. Zaufaj mi, Twoi klienci będą Ci wdzięczni.

#5 Bądź graczem zespołowym i ucz się od innych

Współpraca tylko napędza kreatywność. Dzielenie się pomysłami jest ogromną częścią procesu twórczego. Daje to nową perspektywę na twoje pomysły, przyciąga ulepszone pomysły i pozwala na dopracowanie szczegółów.

Naucz się słuchać. Dyrektorzy kreatywni mają świetne umiejętności komunikacyjne, które przydają się zarówno w kontaktach interpersonalnych, jak i w pracy twórczej.

Zachowaj ostrożność w dawaniu zachęty, jakby to była twoja praca. W branży kreatywnej należy spodziewać się konstruktywnej krytyki. Jednak ludzie faktycznie uczą się szybciej i pracują bardziej efektywnie z konsekwentnym pozytywnym wzmocnieniem.

Pamiętaj, aby regularnie mówić swojemu zespołowi, co robi dobrze. Wyraź, jak ich ciężka praca przyczynia się do sukcesu projektu. Pytaj, jakiego wsparcia potrzebują, aby odnieść sukces i bądź liderem, który inspiruje ich do tego, aby zmuszali się do wykonywania swojej najlepszej pracy. Ludzie będą czynić cuda w kreatywnym świecie, gdy poczują, że są ważni dla powodzenia projektu.

Książka Dale'a Carnegie "How to Win Friends and Influence People" jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto zarządza innymi ludźmi i pełni role związane z obsługą klienta.

#6 Zrób sobie rutynę kreatywną

Istnieje presja na kreatywnych, aby byli kreatywni na żądanie. Tego się od nich oczekuje. A gdybyś mógł być kreatywny na żądanie bez poczucia presji i stresu?

Jest to możliwe.

Opracuj rutynę kreatywności.

Jeśli jesteś osobą kreatywną, masz już strategię bycia kreatywnym. Może po prostu nie wiesz, jaka jest ta formuła. Następnym razem, gdy będziesz podjarany swoim twórczym stanem, zanotuj, co zrobiłeś, aby się tam dostać. To jest osobiste i różne dla każdego.

Nasze mózgi nieustannie szukają wzorców.

Możesz użyć tego, aby zhakować swój mózg, aby być kreatywnym. Zaczynasz od stworzenia pewnych wyzwalaczy. Te wyzwalacze mogą być piciem kawy, gdy wykonujesz swoją twórczą pracę przy komputerze, a może to siedzenie w tym samym narożnym pokoju z widokiem. Może lubisz słuchać tej samej muzyki zawsze, gdy jesteś kreatywny.

Cokolwiek to jest, istnieje określony wzorzec zachowania.

Możesz faktycznie przeskoczyć przepływ twórczy w swojej głowie, ustawiając te same zachowania, aby uruchomić swój mózg do stanu emocjonalnego.

Sam ustawiłem specyficzny zestaw wyzwalaczy, aby być kreatywnym.

Uwielbiam pracować w kawiarniach. Siadam przed moim Maciem, z latte lub matchą. Podłączam słuchawki i zaczynam słuchać jakiejś muzyki tanecznej. Z jakiegoś powodu muzyka taneczna pomaga mi się skupić ???? Kiedykolwiek dodaję te elementy razem wszystkie na raz, mój mózg po prostu zaczyna zalewać się nowymi, soczystymi pomysłami. Prawie nie mogę pisać wystarczająco szybko, aby je uchwycić!

To jest łatwe dla mnie i będzie łatwe dla ciebie też, gdy tylko wprowadzisz strategię dla siebie.

#7 Wykonuj swoją kreatywną pracę rano

Nasze mózgi są najbardziej produktywne rano (kiedy mamy najwięcej energii).

Kreatywność może być wymagająca, a także trudna psychicznie. Upewnij się, że zajmujesz się tymi projektami najpierw - na początku dnia. Jeśli ustawisz swoje kreatywne zadania jako priorytet, zauważysz, że są one łatwiejsze do wykonania i zajmują mniej czasu.

Nie sprawdzaj rano poczty elektronicznej i wyłącz telefon (jeśli możesz to zrobić). Usuń wszystkie elementy rozpraszające uwagę. Wiadomo, że rozproszenie uwagi może spowodować wyłączenie się z zadania na więcej niż 20 minut. Te sumują się i nie pomagają twojej produktywności.

Wykonywanie swojej kreatywnej pracy jako pierwszej rzeczy da Twojemu mózgowi przestrzeń mentalną do oddychania i myślenia. Po nocy odpoczynku jest on gotowy do wybiegania z bramy ze swoimi najlepszymi pomysłami. Uchwyć je!

#8 Eksperymentuj, baw się i bądź zmotywowany

Wyznacz w swojej pracy czas na zabawę. Możesz to potraktować tak dosłownie, jak tylko zechcesz.

Kreatywność i inspiracja wygasają. Musimy nieustannie ćwiczyć te mięśnie, aby przynosić naszym klientom jeszcze lepsze pomysły i projekty.

Dla mnie zabawa to wyciągnięcie nowego pióra do kaligrafii i spróbowanie swoich sił w pisaniu piękną czcionką. Czasami projektuję cytaty, żeby poćwiczyć swoje umiejętności pisania. Bawię się nawet moim jedzeniem - całkiem dosłownie. Czasami jestem po prostu ciekawa i próbuję pisać słowa za pomocą liści jarmużu i ziaren kawy. Mój instagram skakał z mnóstwem eksperymentów i materiałów do zabawy.

Nie wszystkie eksperymenty sprawdzą się w Twoim kolejnym dużym projekcie. Chodzi o to, by trochę zabrudzić ręce i wyskoczyć poza swoje wygodne pudełko z narzędziami. Jeśli nadal będziesz eksperymentować, będziesz mieć większą kreatywną bazę wiedzy i zestaw "narzędzi", z których możesz czerpać w swojej pracy.

Plus, to jest po prostu zabawa!

#9 Rozwiń swoją kreatywną płynność + umiejętności techniczne

Wszystkie kreatywne umiejętności przekładają się na kolejne. Jesteś malarzem? Przejście do fotografii tylko wzmocni Twoje umiejętności kompozycji i kadrowania. Jesteś zakochany w typografii? W takim razie spróbuj swoich sił w kaligrafii. To da ci tylko większe zrozumienie i umiejętności w tworzeniu czcionek.

Dyrektorzy kreatywni mają różne zestawy umiejętności technicznych.

Często oprócz projektowania muszą rozumieć copywriting. Umiejętności copywriting pozwalają im rozwijać i kierować kopię reklamową z projektowania i fotografii, która jest na punkcie. Zrozumienie fotografii pozwala dyrektorom wyjaśnić, co jest konieczne dla fotografów w zespole do ich następnej sesji reklamowej. To samo dotyczy następujących: projektowanie, edycja, ilustracja, animacja, projektowanie aplikacji, reklama, rozwój i zarządzanie społecznością.

Im więcej masz zrozumienia dla komplementarnych umiejętności, tym silniejsze będą twoje projekty.

#10 Medytacja, refleksja i zwolnienie tempa

Pomysły potrzebują przestrzeni do oddychania.

Biegacz nie biegałby przez wiele godzin bez żadnych składników odżywczych czy przerw. Biegną przez jakiś czas, a potem robią pit stop dla nawodnienia i składników odżywczych. Prawdopodobnie zjedliby goo-shots lub co tam masz i wzięliby kilka głębokich, dotleniających oddechów. Wtedy, oni wróciliby do ich działalności z odnowioną energią.

Mają też zaplanowane dni "na" i "poza", aby dać swojemu ciału niezbędny odpoczynek.

Kreatywność jest taka sama.

Chrupanie w 12+ godzinne dni oczekując, że twój mózg da ci najlepszy materiał na żądanie jest dość rzadkie. Zadbaj o siebie i swoje ciało.

Kreatywność pochodzi z dobrze funkcjonującego mózgu.

Upewnij się, że dostajesz wystarczająco dużo snu, witamin i tlenu do swojej mózgownicy. Jestem fanem diety kuloodpornej, aby utrzymać mój mózg w stanie skupienia i piję mnóstwo matchy i chlorofilu, aby uzyskać jak najwięcej działania z mojej szarej materii.

W końcu Albert Einstein powiedział: "Najlepsze pomysły wpadają mi do głowy pod prysznicem". Nasze mózgi są zawsze włączone - nawet jeśli jesteśmy po prostu chillin'. W tym przypadku...pod prysznicem. Nasze mózgi zawsze łączą pomysły, myślą i nadają sens naszej rzeczywistości.

Często zrobienie sobie przerwy jest właśnie tym, czego potrzebujesz, aby wpaść na ten diamentowy pomysł.