Jak powinna wyglądać ulotka reklamowa?

24 września 2018

Broszura reklamowa

Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się rozdawać ulotki na ulicy, to doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że mało kto je tak naprawdę bierze. W końcu zostajesz zmuszony do wciskania przypadkowym przechodniom ulotek na siłę, które i tak zaraz lądują w koszu. Mimo to, ulotka jest nadal jedną z najpopularniejszych form reklamy dla większości firm i przedsiębiorstw.

Dla wielu z nich, marketing promocyjny jest w pełni utożsamiany właśnie z taką formą reklamy, jednak mimo to, nadal narzekają, że nie przynosi on oczekiwanych rezultatów. Decydując się na stworzenie ulotki, która nie tylko będzie przyciągać uwagę, ale również odpowiednio wypromuje daną firmę lub usługę należy trzymać się trzech, najważniejszych zasad.

Po pierwsze, trzeba popracować nad chwytliwym hasłem, które będzie promowało markę.

Większość przedsiębiorstw na swoich ulotkach umieszcza podstawowe dane takie jak telefon, adres i krótki opis firmy. Mimo, iż z pewnością są to niezbędne informacje, na tym treść nie powinna się kończyć. Klient, kiedy otrzymuje ulotkę do ręki zastanawia się głównie dlaczego miałby skorzystać właśnie z tej oferty. Same, suche fakty więc nie wystarczą. Dlatego właśnie, dobranie odpowiedniego hasła czy sloganu okazuje się tak ważne. Z pewnością musi zawierać ono najważniejsze obietnice lub ostrzeżenia. Analizując to, jak działa nasza psychika, skuteczne hasło reklamowe powinno odnosić się do przyjemności lub sposobów na uniknięcie bólu. Potencjalni klienci, przeglądając ofertę firmy zastanawiają się nad tym, czy pomoże ona rozwiązać ich problemy. Należy więc, skupić się bardziej na konkretnych zdaniach, które pomogą opisać problem, niż na szczegółowej liście profesjonalnego sprzętu zakupionego przez przedsiębiorstwo.

Chwytliwa ulotka reklamowa

Ważnym aspektem dotyczącym tworzenia ulotki, jest również zaprezentowanie wszelkich korzyści, jakie otrzyma klient zachowując otrzymaną ulotkę.

Przykładowo, może to być kod rabatowy, kupon upoważniający do drobnego prezentu czy ważna porada. Musi to być jakiś szczególny dodatek, który nie tylko wyróżni ofertę spośród tysięcy innych zalewających rynek, ale również zachęci klienta do schowania takiej ulotki do kieszeni, zamiast wyrzucenia do kosza. Poza tym, ulotka mająca formę kuponu promocyjnego już sama w sobie jest wyższą wartością niż standardowa broszura reklamowa. Należy jednak,  zwrócić również uwagę na termin ważności takiej oferty. Trzeba dokładnie opisać co klient powinien zrobić, na przykład "Pokaż ulotkę wybierając dowolny zabieg z oferty, a otrzymasz 20% zniżki", albo "Podaj numer kodu rabatowego przy zapłacie, a dostaniesz upominek gratis".

Dobrym rozwiązaniem jest również odesłanie na stronę internetową firmy.

Każdy, kogo w końcu zainteresuje dana oferta będzie chciał się o niej dowiedzieć nieco więcej. Skuteczna ulotka, to taka, która jest konkretna, ciekawa i odrobinę lakoniczna. Dlatego ważne jest podanie sposobów dalszego kontaktu, dzięki którym klienci zdobędą wszelkie, dodatkowe i potrzebne informacje.

Na koniec, warto zwrócić szczególną uwagę na sposób dystrybucji.

Jeśli zależy Ci na wysokim sukcesie kampanii ulotkowej zadbaj o to, żeby klienci sami po nią sięgali, zainteresowani jej treścią, a nie dostawali ją w frustrujący sposób na ulicy.