Dobra ulotka reklamowa , czyli jaka? cz. II

9 października 2018

Projekt ulotki reklamowej

Odpowiedni dobór czcionek

Wybór czcionki jest bardzo ważny przy projektowaniu ulotki reklamowej. Pamiętajmy, aby wystrzegać się jakiejkolwiek przesady. Nie stosujmy więcej niż dwa rodzaje fontu, ponieważ wywołuje to negatywne wrażenie - tekst wydaje się wówczas chaotyczny i zbytnio ozdobiony. Jeśli przekazujemy informacje, powinniśmy zdecydować się na czytelną, prostą czcionkę. Tam, gdzie umieszczamy hasła promocyjne i im podobne możemy pozwolić sobie na większą fantazję, ale wszystko w granicach rozsądku.

Cele naszej reklamy

Powinniśmy uświadomić sobie również, co dokładnie chcemy osiągnąć za pomocą naszej ulotki reklamowej. Promocja ma bowiem wiele aspektów, z których każdy można wykorzystać na różne sposoby. 

Należy przemawiać do odbiorcy językiem korzyści. Suche informacje mało kogo zachęcą do nabycia naszych towarów, czy też skorzystania z naszych usług. Przekaz powinien sięgać głębiej, niż jedynie aspekty techniczne. Pokażmy odbiorcy, co zyska, jeśli się do nas zwróci; do czego przydadzą mu się nasze produkty; dlaczego warto z nich skorzystać. Jeśli podamy tylko parametry techniczne, najprawdopodobniej wiele osób nie będzie na tyle zorientowanych w temacie, aby stwierdzić, czy są one dobre, czy nie. Powinniśmy podkreślać to, co dobre i warte uwagi.

Nie można jednak przesadzić z podkreślaniem jakości. Reklama ma wiele elementów niewerbalnych, których nie musimy opisywać słowami, aby oddziaływać na pozytywny odbiór. Język korzyści nie powinien być w przypadku promocji całkowicie złożony z ogólników - trzeba podawać konkrety, a przy tym oprawić je tak, abyśmy wyglądali w oczach zainteresowanych wiarygodnie i profesjonalnie. Jeśli komunikujemy niską cenę produktów, nie róbmy tego nachalnie - podkreślmy to delikatnie. Należy zachować balans pomiędzy ceną a jakością.

Jak przygotować ulotkę

Spójność koncepcji

Kolejnym ważnym elementem tworzenia reklamy jest to, aby była ona spójna. Nie może to być zbitek przypadkowych słów i kolorów - wszystko ma znaczenie i należy dopracować szczegóły. Powinniśmy sprawdzić treść ulotki - czy aby na pewno odpowiada ona temu, co chcieliśmy w niej zawrzeć. Poza tym, jeśli w naszych dotychczasowych kampaniach reklamowych trzymaliśmy się pewnego schematu, powinniśmy zadbać o spójność elementów. Być może ktoś kojarzy nas już z tego, w jaki sposób zaprezentowaliśmy się wcześniej. Widząc podobny materiał reklamowy, taka osoba od razu powinna zdać sobie sprawę z tego, z kim ma do czynienia. Pamiętajmy jednak, aby nie kopiować tych samych pomysłów w kółko - jest to dosyć mało kreatywne i efektowne. W reklamie spójność musi być połączona z oryginalnością.

Poprawność i konkrety

Ważne jest także to, aby stworzona przez nas ulotka nie zawierała błędów - zarówno językowych, jak i merytorycznych. Ze względu na to, że jest to stosunkowo niewielki objętościowo przekaz handlowy, powinniśmy skupić się na konkretach i nie bawić w rozwlekłe opisy, które niczego nie wnoszą. Odbiorca musi zidentyfikować jasny, konkretny przekaz, który będzie wiarygodny i profesjonalny.