Dobra ulotka reklamowa , czyli jaka? cz. I

29 września 2018

Kreatywna ulotka reklamowa

Po pierwsze: hasło reklamowe, czyli sprzedaj albo zgiń!

Hasło reklamowe ma za zadanie złapać uwagę odbiorcy komunikatu. Powinien naprowadzić go na odpowiednie skojarzenia związane z zagadnieniem.

Przed wydrukowaniem ulotki należy więc upewnić się, czy najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest obietnica, którą składamy naszemu potencjalnemu klientowi. Powinniśmy używać haseł takich jak: przyjemności, zaoszczędzenia czasu, możliwość uzyskania korzystnego rabatu, itp.

Zazwyczaj eksponuje się mało potrzebne na pierwszy rzut oka informacje takie jak godziny otwarcia, miejsce lokalu czy informacje kontaktowe. Oczywiście, są one ważne, ale zupełnie nie przyciągają uwagi klienta. Należy więc wyeksponować hasło, które będzie dobrze brzmiało i przyciągnie klienta oryginalnością i zachętami.

Po drugie: format i papier – ubranie twojej marki. Wyjdziesz do klienta w garniturze czy zmechaconym swetrze w renifery?

istnieje wiele formatów ulotek, ale najczęściej korzysta się z kartek formatu A5 i A6, lub składane A4

Wybierając odpowiedni format papieru musimy zastanowić się, jak wiele informacji chcemy przekazać naszym klientom. Jeśli celem jest pozyskanie nowych klientów i poinformowanie o promocjach, to najlepiej wybrać  małe formaty. Jeśli jednak otwieramy dopiero biznes i chcemy poinformować wszystkich o zakresie naszych usług, zaprezentować cennik, to powinniśmy wybrać większe formaty, a nawet format broszurowy, który pozwoli nam dokładnie zaprezentować ofertę.

Format ulotki reklamowej

Jeśli posiadamy większy budżet to możemy pomyśleć o ulotkach w nietypowym kształcie. Może to być główny towar lub usługa którą oferujemy (np. myjnia samochodowa może wypuścić ulotki w kształcie samochodu) i poinformować, że właśnie otwarta została nowa firma świadcząca dane usługi. Z tak przygotowaną wizytówką, każda osoba zapozna się dużo chętniej, a także informacje na niej zawarte utrzymają się dłużej w głowie. Jest to jednak dużo bardziej kosztowna opcja, gdyż koszty wydruku są dużo większe, a także graficy muszą bardziej się napracować.

Ulotki powinny być drukowane na papierze o gramaturze do 135g. W taki sposób zazwyczaj drukowane są ulotki mające za zadanie poinformować o promocji. Jeśli jednak chcemy uwzględnić wizerunek firmy, to najlepiej jest stosować dużo większą gramaturę, a także dodatkowe zdobienia.

Po trzecie: zdjęcia i ilustracje! Zbliżamy się do gustów grupy docelowej

Grafika to jeden z najbardziej istotnych elementów dobrej wizytówki. Dobrze dobrane grafiki o wysokiej jakości mogą sprawić cuda. jeśli jeszcze będą połączone z chwytliwym sloganem reklamowym, to nie ma osoby, która oparłaby się chęci zapoznania z zawartą na niej ofertą. Warto więc raz na jakiś czas zdecydować się na poważną sesję zdjęciową lub korzystać z stockowych zdjęć dostępnych na profesjonalnych portalach.

Grafika powinna być dobierana pod docelowego odbiorcę komunikatu, a także pod obowiązujące standardy i gusta. Nawet niewiele znaczące aspekty mogą okazać się sposobem na osiągnięcie sukcesu. Wystarczy poświęcić tylko trochę czasu, a może to zaowocować szybkim przyrostem nowych klientów.