6 rad jak zaprojektować świetną ulotkę reklamową

10 października 2018

Skuteczność ulotek reklamowych

Podczas projektowania ulotki reklamowej pojawiają się niespodziewane problemy? Celem jest stworzenie ulotki, ale nie wiadomo jak się do tego zabrać? Oto kilka podstawowych rad, które pomogą wyjść z tego cało i stworzyć efektowną ulotkę reklamową.

Dzisiaj reklama to coś bez czego trudno jest wyobrazić sobie codzienne życie. Reklamy w radio, telewizji, banery czy plakaty to tylko niektóre elementy reklamowe. Muszą być one zawsze efektowne i zwracające uwagę. Tylko wówczas realizują swoje zadanie należycie. Trudno jednak jest je zaprojektować. Wiele osób ma np. problem z projektem ulotki.

1) Po co mi ta ulotka?

To kluczowe i podstawowe pytanie, które należy sobie zadać. Bez tego projektowanie nie ma sensu. Odpowiedź wpływa na treść i wygląd całej ulotki reklamowej. Warto pamiętać o tym, aby nie przesadzać z ilością informacji umieszczanych na ulotce. Lepiej skupić się na jednej czy dwóch kwestiach, które mają zostać wypromowane. Dane kontaktowe czy adres strony www zawsze muszą być dobrze wyeksponowane. Wówczas nikt ich nie przegapi.

2) Jaka grupa docelowa ulotki?

Rozpoznanie grupy docelowej to połowa sukcesu. Fonty, kolorystyka, zdjęcia - to wszystko musi podobać się odbiorcom ulotki. Nigdy nie powinno się używać więcej niż dwóch fontów. Można natomiast sięgnąć po pogrubienia i za ich pomocą podkreślić najważniejsze informacje. To sprawdzi się lepiej niż kilkanaście różnych krojów pisma.

3) Jedno czy kilka zdjęć?

Fotografie niewątpliwie są bardzo ważnym przekaźnikiem treści, zwłaszcza gdy ulotka jest niewielkich rozmiarów. Warto zastanowić się nad tym, czy ma znaleźć się jeden duży obraz, który przyciągnie uwagę, a może kilka mniejszych.

Drukowanie ulotek

4) Jaki format?

Ulotki reklamowe mogą mieć wiele formatów, a więc rozmiarów. Wykorzystywane są papiery o różnych gramaturach i charakterystyce. Jeśli budżet duży nie jest, najlepiej postawić na klasyczne rozmiary np. A5, Dl czy A7. Dobrym sposobem na wyróżnienie się z tłumu jest zawsze ulotka reklamowa w niestandardowym rozmiarze czy formie. Niektóre drukarnie internetowe drukują nawet ulotki w kształtach i rozmiarach w wybranych kształtach. Ulotka w kształcie koła może okazać się strzałem w dziesiątkę.

5) Papier jest ważny

Papier, na którym ulotka zostanie wydrukowana musi być naprawdę doskonalej jakości. Kiepski papier może w praktyce zepsuć nawet najlepszy projekt graficzny ulotki reklamowej. Standardowo w przypadku większości ulotek stosuje się papier o gramaturze maksymalnej 350 g/m2.

6) Uważaj na literówki

Zanim projekt ulotki zostanie skierowany do druku należy kilka razy go przejrzeć. Dobrze też, aby rzuciły na niego okiem również osoby postronne. Literówki niestety łatwo jest przeoczyć. Tymczasem wydrukowanie wizytówki z błędem może skończyć się koniecznością zniszczenia kilku tysięcy wydruków. Gdy ulotka zostanie wydrukowana warto raz jeszcze przyjrzeć się jej i sprawdzić czy wszystko jest dobrze. Jeśli tak, można przystąpić do działania, a więc rozdawania ulotek.